jahad_header (5)

نظارت بهداشتی دامپزشکی بر تولید پست لارو در مراکز تکثیر میگو خوزستان

 

نظارت بهداشتی دامپزشکی بر تولید پست لارو در مراکز تکثیر میگو خوزستان

مدیر کل دامپزشکی استان گفت: رصد و پایش مستمر از بیماری های لکه سفید و نکروز حاد هپاتو پانکراس در مزارع تکثیر میگو در حال انجام است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، ناصر عسکری فرد مدیرکل دامپزشکی استان خوزستان گفت: در سال جاری ۲ مرکز تکثیر میگو فعال و حدود ۴۰ مزرعه پرورش میگو در سال زارعی تحت نظارت های بهداشتی مستمر کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان در حال آماده سازی می باشند.

وی افزود: مراکز تکثیر به عنوان اولین گلوگاه ها برای پیشگیری و کنترل بیماری ها  هستند و اعمال نظارت های بهداشتی دقیق در قالب رصد و پایش و بر پایه برنامه ملی راهبردی کنترل بیماری های لکه سفید میگو و AHPND، باعث تولید پست لاروهایی سالم و با کیفیت و به تبع آن، باعث پایداری و افزایش بازدهی تولید خواهد شد.

عسکری فرد ادامه داد: در طول دوره تکثیر و پرورش، پایش و مراقبت از بیماری های لکه سفید و نکروز حاد هپاتو پانکراس در مزارع تکثیر میگو با انجام آزمایشات دقیق مولکولی در آزمایشگاه مرجع منطقه ای دامپزشکی استان خوزستان صورت می گیرد.

وی بیان کرد: پایش دقیق، منظم و ردیابی بیماری‌ها از سوی دامپزشکی، ارتقای سطح دانش و آگاهی پرورش دهندگان و رعایت اصول امنیت زیستی  و قرنطینه ای و مدیریت بهینه پرورش از سوی آنها، شرایط مناسبی برای مقابله با هر گونه بیماری و کنترل آن را فراهم کرده که نیازمند همراهی و همکاری فعالان صنعت تکثیر و پرورش میگو است.

عسکری فرد در پایان خاطر نشان کرد: با انجام نظارت های بهداشتی و قرنطینه ای دامپزشکی، در سال گذشته شاهد آن بودیم که تولید میگو پرورشی در مزارع پرورش میگو در استان خوزستان با افزایش ۳۰ درصدی و عاری از هرگونه بیماری لکه سفید و AHPND صورت پذیرفت.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.