jahad_header (5)

نظارت اکیپ های برداشت در مزارع گندم باوی

 

برگزاری دوره عملی تنظیم وافت گیری کمباین در کارون

دوره عملی تنظیم و افت گیری کمباین در  شهرستان کارون برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کارون از برگزاری دوره آموزشی برداشت محصولات پاییزه، نحوه کار با کمباین و تعامل زارع با کارشناس و کمبایندار در این شهرستان خبر داد

جبار حمادی افزود: این کلاس با حضور کارشناسان واحد مکانیزاسیون سازمان ، کشاورزان منطقه در روستای ابوناگه تشکیل و علاوه بر ارائه مباحث تئوریک، نحوه تنظیم کمباین در مزرعه آموزشهای لازم صورت گرفت.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارتقاء کمی و کیفی محصول گندم در بهبهان

 

پیش بینی می شود بیش از ۸۰ هزار تن گندم در شهرستان بهبهان برداشت شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهبهان با اعلام آغاز برداشت گندم در این شهرستان گفت: سطح زیر کشت گندم حدود ۴۸ هزار هکتار می باشد که از این مقدار ۱۵هزار هکتار دیم و ۳۳هزار هکتار آبی است.

 

سید حمیدرضا رشیدی افزود: پیش بینی می شود بیش از ۸۰ هزار تن محصول از سطح مزارع گندم برداشت شود.

 

وی اظهار داشت: با  بارش نزولات آسمانی و توجه به نظارت صحیح و اصولی از مزارع از مراحل کاشت توسط کارشناسان فنی در خطوط مقدم جبهه ی تولید در مراکز خدمات و مدیریت شهرستان نسبت به سال گذشته از لحاظ کمی و کیفی شاهد رشد تولید محصول استراتژیک گندم خواهیم بود

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آغاز برداشت محصولات پاییزه در مزارع شادگان

برداشت گندم، جو و کلزا از سطح مزارع شهرستان شادگان آغاز شد

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:  مدیر جهاد کشاورزی شادگان از آغاز برداشت گندم از سطح ۲۷ هزار و ۸۰۰ هکتار از زمین های کشاورزی این شهرستان خبرداد و گفت: پیش بینی می شود در سال جاری با شرایط جوی و میزان بارندگی ها ۵۵ هزار تن گندم از این سطح برداشت شود.

جمشید اسلامیان عمده ارقام محصول گندم کشت شده را چمران ۲و مهرگان بیان کرد.

وی اضافه کرد: برداشت محصول کلزا از سطح ۵۰۰ هکتار و جو از سطح ۴۵۰۰ هکتار نیز  آغاز شده است.

اسلامیان از آماده شدن ۳ مرکز خرید گندم و یک مرکز خرید کلزا با نرخ تضمینی خبر داد و افزود: پنج اکیپ برداشت در جهاد کشاورزی شهرستان سامان دهی شده اند که در امر برداشت کمک رسانی می کنند و پاسخگوی کشاورزان در زمینه برداشت و مسائل فنی خواهند بود.

وی تصریح نمود: پیش‌بینی می‌شود امسال ۶۰۰تن دانه روغنی کلزا از زمین‌های کشاورزی این شهرستان برداشت شود.

اسلامیان اظهار داشت : پیش بینی می شود ۱۸۰ دستگاه کمباین عملیات برداشت در این شهرستان را انجام دهند.

 

 

 

 

 

 

 

 

تعیین تکلیف پیشرفت طرح های واگذار شده توسط عوامل نظارتی در آبادان

 

عوامل نظارتی از طرح های واگذار شده اراضی ملی به وسعت یک هزار و ۱۸۱ هکتار در شهرستان آبادان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی آبادان گفت: در ۶ ماهه دوم سال گذشته ۳۵ بازدید مربوط به پرونده های طرح های واگذار شده اراضی ملی توسط کارشناسان عوامل نظارتی در آبادان انجام گرفته است.

 

حسن دشتي نژاد افزود: بازدید عوامل نظارتی از طرح های واگذار شده اراضی ملی به وسعت یک هزار و ۱۸۱ هکتار و در زمینه های کشت علوفه، پرورش ماهی،طرح طوبی،پرواربندی و مرغداری،تکثیر میگو،کشتی سازی و پرورش کروکودیل در این شهرستان بوده است

 

وی اظهار داشت: گزارش‌ این بازدید ها هر ۶ ماه یکبار توسط کارشناسان عوامل نظارتی  به اداره امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی ارسال  و نتیجه تعیین تکلیف پیشرفت این طرح های واگذار شده از اراضی ملی توسط آن اداره انجام می‌گیرد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

رفع مشکلات صنعت ادوات کشاورزی دزفول با همکاری شرکت دانش بنیان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول از شرکت دانش بنیان دز نوین صنعت بازدید کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول از  شرکت دانش بنیان دز نوین صنعت شهرستان دزفول به منظور رفع مشکلات صنعت ادوات کشاورزی و توسعه اشتغال بازدید کرد.

 بهروز قمرزاده گفت: این شرکت به‌ منظور توسعه مکانیزاسیون با هدف تولید ماشین‌آلات مورد نیاز برای پیاده‌سازی کشاورزی دقیق و پایدار و همچنین توسعه زیرساخت‌های علمی، فنی و تکنولوژیکی در ماشین‌آلات راه‌سازی، معدنی و خدمات شهری و سیستم‌های حمل‌ونقل و همچنین توسعه سیستم‌های موقعیت‌یابی محلی و

جهانی و حل مشکلات زیست‌محیطی تأسیس گردیده است.

وی تصریح نمود: این شرکت در اجرای فاز اول طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری نقش کلیدی داشته که انتظار می‏رود با افزایش حمایت‏های مسئولان استانی و کشوری، گام‏های موثری در پیشبرد اهداف تولیدات دانش بنیان و امنیت غذایی برداشته شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

پیش بینی برداشت ۲ هزار تن کلزا در شوشتر

برداشت کلزا در شهرستان شوشتر آغاز شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهادکشاورزی شهرستان شوشتر از برداشت کلزا در سطح یک هزار و ۱۲۱ هکتار  از مزارع  شهرستان خبر داد.

 

محمد زراعتکار افزود: پیش بینی می شود  ۲ هزار تن کلزا از مزارع  شهرستان برداشت شود

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آغاز برداشت مزارع گندم و کلزا در کرخه 

پیش بینی می شود ۱۲۵ هزار تن گندم و کلزا از مزارع شهرستان کرخه برداشت شود.

 به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی شهرستان کرخه گفت: برداشت گندم از سطح ۴۷ هزار  هکتار و کلزا از  سطح ۳ هزار و ۱۷۷ هکتار  در شهرستان آغاز شد .

رضایی فر با بیان اینکه پیش بینی می‌شود عملیات برداشت  با حدود ۳۵۰ کمباین انجام گیرد اظهار داشت:۶ اکیپ برداشت کار نظارت بر دستگاه‌های فعال را بعهده خواهند داشت که با حضور مستمر نسبت به کنترل و کاهش افت کمباین ها ، نتیجه مطلوب حاصل خواهد شد .

وی همچنین پیش بینی کرد  حدود ۱۲۰هزار  تن گندم و ۵ هزار تن کلزا توسط مراکز خرید دولتی خریداری شود.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

مبارزه با آفات نخیلات در خرمشهر

کارگاه ویژه مبارزه با چوبخوارهای خرما در شهرستان خرمشهر برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از برگزاری کارگاه ویژه مبارزه با چوبخوارهای خرما در این شهرستان خبر داد.

کیوان طرفی گفت: با توجه به فعالیت آفات چوبخوار در نخلستانهای شهرستان کارگاه آموزشی ویژه این موضوع توسط واحد حفظ نباتات تشکیل شد  و ۳۰ نفر روز آموزش دیدند.

وی افزود: آفات چوبخوار خرما شامل دو نوع سوسک معروف به "کرگدنی" (شاخ دار) و "شاخک بلند" است که در تنه درخت پنهان می شود و در طول سال فعال بوده و از تنه درخت و قسمت‌هایی از برگ‌های انتهایی و دم خوشه تغذیه می‌کند و باعث می شود تا درخت از درون تهی شود و خوشه‌ها و شاخه ها از بین بروند و پس از مدتی نخل‌های راست قامت را از بین میبرد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ساماندهی توزیع سوخت ماشین آلات کشاورزی در رامشیر

بیش از یک هزار دستگاه تراکتور و کمباین در شهرستان رامشیر راستی آزمایی شدند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:  مدیر جهاد کشاورزی رامشیر از راستی آزمایی تراکتورها به منظور کنترل و نظارت بر عملکرد با استفاده از مدیریت مصرف سوخت و مبارزه با عرضه خارج از شبکه فرآورده های نفتی توسط بخش خصوصی و با نظارت کارشناسان مدیریت جهاد کشاورزی رامشیر خبر داد

مصطفی هنرمندیان  اظهار کرد: یک هزار و صد دستگاه تراکتور  در شهرستان در طرح راستی آزمایی، مورد ارزیابی قرار گرفتند که در این طرح، مشخصات فنی تراکتورها شامل شماره شاسی و شماره موتور بررسی و با سند تراکتور مطابقت داده و براین اساس تراکتورهای واجد شرایط مشخص و مجاز به دریافت سوخت شدند.

وی  اضافه کرد: تایید و دریافت سوخت فروردین تا شهریور ۱۴۰۲ منوط به داشتن گواهی صلاحیت تراکتور که توسط مجری طرح صادر شده است می باشد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظارت اکیپ های برداشت در مزارع گندم باوی

برداشت گندم در شهرستان باوی تحت نظارت اکیپ های برداشت آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:مدیر جهاد کشاورزی شهرستان باوی گفت: برداشت گندم دیم و آبی در شهرستان باوی در روستاهای ام السراجینه و بحیر  آغاز گردید.

 سیاحی افزود: پیش بینی می شود بیش از ۸۰هزار تن گندم در این شهرستان برداشت گردد.

تجهیزات و مراکز خرید مجهز شده و اکیپ های برداشت جهت نظارت فنی جهت کاهش ریزش و نظارت بر عملکرد کمباین ها  اغاز بکار کردند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.