jahad_header (5)

نسبت کشت کلزا به کشتهای پاییزه در خوزستان نزدیک به نرمال جهانی

نسبت کشت کلزا به کشتهای پاییزه در خوزستان نزدیک به نرمال جهانی
مشاور رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:نسبت جهانی کلزا به محصولات پاییزه ۱۳ درصد است که امسال در خوزستان این میزان به ۱۲ درصد رسیده است.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان : مشاور رییس سازمان گفت: باعث خوشحالی است که نهضتی که از سال گذشته آغاز شد امسال به جهش تولید منتهی شد.
محمد قاسمی نژاد با بیان اینکه پیش بینی می شود بیش از ۱۱۰ هزار تن محصول کلزا در استان برداشت شود افزود: کشاورزی قراردادی حرکتی از کشاورزی سنتی به سوی کشاورزی مدرن می باشد و در کشاورزی مدرن هم به تولید و هم به متقاضی مصرف توجه می شود.
وی ادامه داد: اصول به زراعی و به نژادی ، انتقال یافته ها و دانش فنی و دست یابی به بازارهای جهانی از جمله اهداف کشاورزی قراردادی می باشد .
قاسمی نژاد با بیان اینکه در سال زراعی جاری ۸۵۰ هزار هکتار محصول زراعی در استان کشت شد که ۷۴ هزار هکتار آن کلزا بود اضافه کرد: نسبت جهانی کلزا به محصولات پاییزه ۱۳ درصد است که امسال در خوزستان این میزان به ۱۲ درصد رسیده است.
وی ادامه داد: در سطح کشور سطح کشت قراردادی کلزا ۶۱ هزار هکتار است که ۲۶ هزار هکتار آن در استان اتفاق افتاده است.
قاسمی نژاد بر استفاده از ماشین آلات به روز در برداشت کلزا به دلیل افت کم تاکید نمود و اظهار داشت: پایش آمار کلزا چه در خرید تضمینی و چه در خرید توافقی یک ضرورت است .
وی تصریح نمود: امسال نیز مانند سال گذشته GTC مسئول خرید کلزا می باشد و مراکز خریدی نیز از سوی آن مشخص می گردد.
قاسمی نژاد گفت: برای حمایت از شرکت های قراردادی باید با واسطه ها برخورد شود تا دلالان باعث اخلال در بازار کلزا نشوند .


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.