jahad_header (5)

نرخ گندم و آرد واحدهاي نانوايي آزادپز 350 تومان كاهش يافت

مديرعامل شركت بازرگاني دولتي ايران، از كاهش نرخ گندم و آرد آزاد تحويلي به واحدهاي نانوايي آزادپز از هر كيلو ۱۲ هزار و ۵۰۰ ريال به ۹ هزار ريال خبرداد و گفت: قيمت نان توسط كارگروه هاي آرد و نان استاني تعيين مي شود و در حال حاضر هرگونه افزايش قيمت نان آزادپزها غيرقانوني است.

به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت جهاد كشاورزي به نقل از روابط عمومي شركت بازرگاني دولتي ايران، دكتر علي قنبري گفت: براساس مصوبه دولت از ابتداي سال جاري تاكنون به دليل كاهش نرخ گندم و آرد تحويلي به نانوايي هاي آزادپز، بايد اين واحدها قيمت نان را كاهش دهند. زيرا قيمت قيمت گندم فروش آزاد دولت از ۱۲ هزار و ۵۰۰ ريال به ۹ هزار ريال يعني معادل ۳۵۰۰ ريال كاهش يافته است.
دكتر قنبري اضافه كرد: در صورت درنظر گرفتن نرخ تورم، هزينه هاي كارگري، بيمه، ماليات و انرژي، هرگونه افزايش نرخ از طريق كارگروه هاي آرد و نان استان ها به رياست استانداران تعيين و مصوبه آن توسط سازمان صنعت،معدن و تجارت و سازمان حمايت ازتوليد كنندگان و مصرف كنندگان ابلاغ ميشود.
معاون وزير جهاد كشاورزي هرگونه افزايش نرخ توسط واحدهاي نانوايي آزادپز را غيرمنطقي و بي انصافي در حق مردم دانست و ازدستگاه هاي نظارتي همچون سازمان تعزيرات حكومتي خواست تا با متخلفان برخورد قانوني كنند.
وي اظهارداشت: گندم براي توليد آرد يارانه اي با قيمت ۶ هزار و ۶۵۰ ريال و گندم و آرد آزادپزها با قيمت ۹ هزار ريال به كارخانجات آردسازي عرضه مي شود.
لازم به ذكر است: براساس مصوبه دولت در سال ۱۳۹۳، قرار بود ۲۰ درصد از سهميه آرد دولتي با نرخ آزاد عرضه شود كه تا پايان فروردين ماه ۹۴ به طور متوسط ۱۵ درصد ازنانوايي هاي كشوردر قالب آزادپزي فعاليت مي كنند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.