jahad_header (5)

نتایج شیرین از رکوردگیری زنبور عسل در خوزستان96/9/19

نتایج شیرین از رکوردگیری زنبور عسل در خوزستان

پروژه رکوردگیری زنبور عسل در خوزستان به اتمام رسید.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: معاون بهبود تولیدات دامی سازمان با بیان خبر فوق اظهار داشت: با پایان یافتن آخرین مرحله برداشت عسل در مهر ماه، پروژه رکوردگیری و ثبت مشخصات زنبور عسل در سال ۹۶ پایان گرفت و نتایج آن نیز اخذ گردید.

محمد مشکورزاده افزود: در این پروژه که یک هزار و ۱۲۰ کلنی تحت پوشش قرار گرفته بودند ۹۶ زنبوردار به مدت ۸ ماه پارامترهایی همچون تولید عسل، تولید موم و رفتار کلنی ها را تحت رکوردگیری و ثب مشخصات قرار دادند و در پایان پروژه میانگین تولید عسل کلنی های تحت پوشش ۵/۹ کیلوگرم و میانگین تولید موم آنها ۳۰۶ گرم به دست آمد.

وی ادامه داد: تعداد زنبورداران مجری این پروژه نسبت به سال قبل ۲۱ درصد و تعداد کلنی های تحت پوشش ۳۶ درصد افزایش یافته بود.

مشکورزاده در پایان تصریح نمود: با اجرای این پروژه امکان کنترل بیماری ها، کنترل تغذیه دستی کلنی ها و کنترل تخمگذاری ملکه در طول عمر مفید آن وجود خواهد داشت ضمن اینکه زنبورداران می توانند به سهولت سوابق مدیریت زنبورداری خویش و اطلاعات کامل در رابطه با شجره نامه ملکه و کلنی های زنبور عسل زنبورستان خویش را در اختیار داشته باشند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.