jahad_header (5)

منابع طبیعی ضامن پایداری محصولات کشاورزی96/9/25

منابع طبیعی ضامن پایداری محصولات کشاورزی

دوره ۵ روزه آموزشی توجیهی  اعضاء هیئت علمی جدیدالانتصاب سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور در خوزستان در حال برگزاری است.

                بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: در دوره آموزشی توجیهی  اعضاء هیئت علمی جدیدالانتصاب سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور که در مرکز تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی استان برگزار شد گفت: سه رأس برنامه های سازمان چابک سازی، نوسازی و اثربخشی می باشد .

                احمد نادری افزود: چالش ها و مشکلات آبخیزداری و منابع طبیعی با کشاورزی رابطه مستقیم دارد که این مسئله در حال حاضر مغفول واقع شده است .

                وی ادامه داد: بسیاری از مردم از منابع طبیعی به عنوان تفرج گاه یاد و استفاده می کنند و این فرهنگ نادرست باعث از بین رفت ارزش واقعی این موهبت الهی شده است.

                نادری با بیان اینکه منابع طبیعی ضامن پایداری محصولات کشاورزی است تصریح کرد: مدیریت و استفاده نامناسب از منابع طبیعی و آبخیزداری در دوره های گذشته باعث پدیده هایی همچون ایجاد ریزگردها و شنزارها، مهاجرت، از بین رفتن منابع آبی و خاکی شده است.

                وی در پایان هدف از برگزاری این دوره را توانمند سازی علمی و عملی هیئت جدید الانتصاب عنوان کرد و اظهار داشت: در این برنامه ۵ روزه آموزش های نظری و عملی با حضور اساتید سرشناس و حضور در عرصه های طبیعی در نظر گرفته شده است.  


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.