jahad_header (5)

مقابله با تخریب خاک با مجوزهای قانونی98/04/03

 

مقابله با تخریب خاک با مجوزهای قانونی

قانون حفاظت از خاک به تصویب رسید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مشاور رییس سازمان و مسئول محیط زیست و سلامت غذا گفت: قانون حفاظت از خاک که به عنوان لایحه به مجلس شورای اسلامی ارائه گردیده بود در جلسه علنی ۴ خرداد ماه سال جاری به تصویب رسید.

ژاله کریمی نژاد با بیان اینکه قانون مذکور شامل ۲۶ ماده و چهارده تبصره است افزود: طبق این قانون هرگونه بهره برداری از خاک باید با رعایت قوانین و مقررات مربوطه باشد .

وی ادامه داد: همچنین بر اساس این قانون با هدف حفظ و پایداری حاصلخیزی انواع خاک و بهینه سازی تولید و مصرف انواع کود، آفت کش ها، سم و بهبود دهنده های گیاه وزارت جهاد کشاورزی با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و سازمان حفاظت از محیط زیست ،دستورالعمل مصرف انواع کود، آفت کش ها ، سم و بهبوددهنده های رشد گیاه در مزارع و واحدهای تولید کشاورزی ، دامی و شیلاتی را تهیه خواهد کرد.

کریمی نژاد اضافه کرد: وزارت جهاد کشاورزی طبق این قانون مسئولیت مدیریت و نظارت بر ورود، تولید، بسته بندی ، توزیع، فروش، مصرف و ثبت و پایش کیفیت انواع کودها ، بهسازی خاک و بهبود دهنده های رشد شیمیایی-آلی و زیستی را بر عهده دارد.

وی همچنین اظهار داشت: تخریب کنندگان خاک مکلفند بالافاصله پس از دریافت اخطار وزارت، فعالیت منجر به تخریب را متوقف و ظرف مهلت معینی که از طرف وزارت اعلام می شود خاک را بازسازی و خسارت وارده را جبران نمایند.

شابان ذکر است قانون حفاظت از خاک به صورت کامل و  مشروح در  پرتال سازمان جهاد کشاورزی خوزستان بخش قوانین و مقررات به آدرس www.ajkhz.ir  قابل مشاهده می باشد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.