jahad_header (5)

معدوم سازی بیش از 2 تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف انسانی در گتوند

معدوم سازی بیش از ۲ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرف انسانی در گتوند

سرپرست اداره دامپزشکی شهرستان گتوند گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۲ تن فرآورده خام دامی غیر قابل مصرفی انسانی معدوم شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، هادی احمد فخرالدین گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲ تن انواع فرآورده های خام دامی از مراکز عرضه و کشتارگاه دام این شهرستان توسط کارشناسان دامپزشکی ضبط و بر اساس قوانین و دستورالعمل های بهداشتی از چرخه مصرف انسانی خارج شد

وی افزود: در راستای ارتقای سطح سلامت و امنیت غذایی به ویژه فرآورده‌های خام دامی طی ۶ ماه نخست سال ۱۴۰۳ تعداد ۶۰۰ مورد بازدید، بازرسی و نظارت‌های بهداشتی توسط کارشناسان این اداره از مراکز تولید، توزیع و عرضۀ فرآورده‌های خام دامی سطح شهرستان به صورت مستمر و شبانه‌روزی انجام شد.

احمد فخرالدین افزود: بازرسی قبل، حین و پس از کشتار، فقط در کشتارگاه‌های مجاز دام تحت نظر بازرسان بهداشتی و ناظران شرعی صورت می گیرد که پس از طی این مراحل گوشت و آلایش‌های خوراکی پس از طی فرآیند پیش‌سرد گذاری و حمل بهداشتی به مراکز عرضه ارائه می شود.

وی با اشاره به اینکه هیچ یک از مراحل بهداشتی در کشتارهای خارج از کشتارگاه‌های مجاز دام انجام نمی‌شوند گفت: تهیه و مصرف گوشت و آلایش‌های حاصل از کشتار غیرمجاز، احتمال مخاطرات بهداشتی را به همراه می

آورد.

احمد فخرالدین تصریح کرد: در ۶ ماهه نخست امسال تعداد ۷ فقره حکم قضایی علیه افراد متخلف با ماهیت تهدید علیه بهداشت عمومی پس از احراز تخلف، از طرف مراجع قضایی شهرستان گتوند صادر شد.

وی در پایان از مصرف ‌کنندگان فرآورده‌های خام دامی این شهرستان خواست، فرآورده های خام دامی خود را از مراکز مجاز عرضه تهیه کرده و هرگونه کشتار غیرمجاز، عرضۀ گوشت قرمز فاقد برچسب (لیبل) و مهر دامپزشکی در مراکز عرضه را به شماره ۰۶۱۳۶۳۲۴۹۴۰ اطلاع دهند .

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.