jahad_header (5)

مشکل کمبود مرغ در بازار استان رفع می شود/برخورد قانونی و قاطع با مرغدارن و کشتارگاه هایی که در وظایف خود کوتاهی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در حاشیه بازدید از کشتارگاه طیور زرین اهواز با بیان این مطلب که ۶ میلیون تن نهاده دامی در بندر امام خمینی (ره) وجود دارد گفت: به زودی بخشی از نهاده ها در استان توزیع و نیاز مرغداران تا حدود زیادی رفع خواهد شد.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، آقا رضا فتوحی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان در حاشیه بازدیدی که از کشتارگاه طیور زرین اهواز که به همراه مدیر کل صنعت، معدن و تجارت خوزستان و معاونین، رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیرکل تعزیرات حکومتی استان، مدیرکل دامپزشکی،  مدیرکل امور اقتصادی استانداری خوزستان و مدیر دامپزشکی اهواز انجام شد اظهار کرد : با توزیع این میزان کالای اساسی تا بخش زیادی از مشکل تامین نهاده مرغداران در استان برطرف خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه تامین نهادها در مقاطع زمانی به دلیل اعمال تحریم های ظالمانه با چالش روبرو بود گفت: این شرایط باعث بروز مشکلاتی در واردات نهاده ها شده بود اما با پیگیری های صورت گرفته شرایط بهبود یافت و روند ورود نهاده ها به بندر امام خمینی (ره) به عنوان تامین کننده ۷۰ درصد کالاهای اساسی وارداتی کشور در حال تسریع است.

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان از کشتارگاه های طیور استان خواست در کشتار به موقع مرغ جهت توزیع مناسب این کالا در بازار همکاری لازم داشته باشند تا با کمبودی در این بخش مواجه نباشیم.

 

فتوحی با اشاره به اینکه دولت ذخیره سازی خوبی از مرغ انجام داده است اظهارکرد: بالغ بر ۵۰ هزار تن مرغ در کشور ذخیره سازی شده و بیشترین سهم نیز به خوزستان داده شده است.

 

وی گفت: مرغ ذخیره سازی شده به زودی وارد بازار می شود و کمبودهای به وجود آمده در برخی نقاط برطرف خواهد شد.

 

معاون امور اقتصادی استانداری خوزستان تأکید کرد : با توجه به اهمیت موضوع تامین مرغ مورد نیاز شهروندان و از آنجایی که دولت حمایت های لازم را از در بحث احداث ، تولید و …. مرغداری ها و کشتارگاه ها داشته ، هر مرغدار و کشتارگاهی که در این موقت وظایف خود را به درستی انجام ندهد مطمیناً با توجه به قوانین و مقررات آن واحد صنفی برخورد قانونی و قاطع خواهد شد .

 

وی افزود: در دولت سیزدهم با رویکرد مثبتی که دولت آیت الله رییسی نسبت به خوزستان دارد توانستیم ظرفیت استان را بیش از ۵۰ درصد افزایش داده که در سال جاری نتیجه این افزایش ظرفیت تولید را خواهیم دید .

 

فتوحی ادامه داد : با استفاده از تسهیلات بانکی توانستیم ۱۸ میلیون قطعه که شامل ۶۰۰ واحد جدید تولیدی به ظرفیت استان اضافه کنیم .

 

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خوزستان تصریح کرد ؛ در سالهای گذشته حدود ۵۰ درصد مرغ مورد استفاده استان را از استانهای دیگر تهیه می کردیم که با توجه به اهمیت استان خوزستان مجوزهایی که از وزارت جهاد کشاورزی گرفتیم در آینده نه چندان دور تمام نیاز مرغ استان را در درون استان تولید و تامین خواهیم کرد ‌.

 

وی در پایان تاکید کرد ؛ این بازدیدها به دلیل اهمیت در نظارت و بهداشت توسط دامپزشکی و تعزیرات و دستگاههای متولی مثل سازمان جهاد کشاورزی ، سازمان صنعت معدن و تجارت به طور مرتب و سرزده از تمام اصناف ، صنایع و تولید های استان صورت می پذیرد.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.