jahad_header (5)

مزرعه نوآور، راهکاری در ایجاد تحول در بخش کشاورزی خرمشهر

مزرعه نوآور، راهکاری در ایجاد تحول در بخش کشاورزی خرمشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از ایجاد مزرعه نوآور  و مرکزیت آموزش های ترویجی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، یاسر شریفی گفت: یک مزرعه نوآور به مساحت ۲۰۰ هکتار در این شهرستان ایجاد شده است.

وی افزود:  مزرعه نوآوری مکانی در محدوده جغرافیایی مشخص تحت مدیریت کشاورز نوآور است که درآن ضمن بکارگیری عملی، یک محصول فرآیند با روش های سازماندهی نوآورانه موجبات ارتقاء بهره وری را فراهم می کند.

شریفی تصریح کرد: ۲۰۰ نفر روز در سال زراعی جاری در مزرعه نوآور در زمینه گندم و نخیلات آموزش های ترویجی  را فرا گرفته اند.

شریفی مزرعه نوآور را موجب بهبود سطح کمی و کیفی تولیدات یا خدمات، ایجاد ارزش افزوده، افزایش رقابت پذیری، حفاظت از منابع پایه و تنوع زیستی، تاب آوری و سودآوری در زنجیره ارزش محصولات کشاورزی دانست و اظهار کرد:  کشاورزان نوآور در حوزه های مختلف زراعی، باغبانی، تولیدات دامی، شیلات و آبزیان و منابع طبیعی بر اساس شاخص های علمی تدوین شده در کمیته های فنی شناساسی و انتخاب می شوند .

وی با بیان اینکه این طرح در شهرستان خرمشهر در روستای مشارع انتخاب و اجرا شده است افزود: موضوع مزرعه نوآور در این شهرستان مربوط به نوآوری در آبیاری گندم بوده و پس از عقد تفاهم نامه با کشاورز به مدت ۳ سال قابل اجراست.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.