jahad_header (5)

مدیریت جهادی بخش کشاورزی در چهار دهه پیروزی انقلاب اسلامی97/11/10

مدیریت جهادی  بخش کشاورزی در چهار دهه پیروزی انقلاب اسلامی

در آستانه دهه فجر  "چهل سال بالندگی امنیت غذایی ، کشاورزی بهره ور و دانش بنیان" شعار وزارت جهاد کشاورزی نامگذاری شده است.

بنا به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: رییس روابط عمومی سازمان گفت:  در آستانه چهل سالگی انقلاب اسلامی و فرا رسیدن ایام الله دهه فجر وزارت جهاد کشاورزی شعار امسال خود را با عنوان "چهل سال بالندگی امنیت غذایی ، کشاورزی بهره ور و دانش بنیان" نامگذاری کرده است.

ژاله کریمی نژاد  افزود: استان خوزستان با شش و ۴ دهم میلیون هکتار (معادل ۴ درصد مساحت کشور) و وجود ۵ رودخانه مهم و برخورداری از منابع وسیع خاک، و همچنین شرایط متنوع اقلیمی از لحاظ توليد انواع محصولات كشاورزي، دامي و آبزيان دارای پتانسیل های بسیاری است كه مي تواند  به عنوان  موتور محرکه به ویژه در شرایط فعلی که اقتصاد مقاومتی یکی از سیاست های اساسی در خوداتکایی کشور می باشد،  سبب رشد و شكوفايي اقتصاد كشور گردد.

وی ادامه داد: براساس سالنامه آماری سال ۱۳۹۵ استان خوزستان، از کل جمعیت شاغل استان نوزده و ۹ دهم درصد سهم بخش کشاورزی می باشد که شامل بیش از ۱۶۵ هزار بهره بردار بوده و عمده فعالیت آنها در بخش زراعت و دام و باغداری می باشد. ارزش افزوده بخش کشاورزری (کشاورزی، شکار، جنگلکاری و ماهیگیری) استان حدود ۷۲ هزار میلیارد معادل  ۴ و یک دهم درصد کل استان می باشد که با توجه به استعداد های استان، نشان از ظرفیت ها و پتانسیل های رشد نکرده در این بخش دارد که .در این زمینه می توان با جلب سرمایه گداری سبب رونق اقتصادی بیش از پیش شد .بدیهی است که با رشد اقتصادی ، تحقق پایداری اهداف توسعه از جمله توسعه و عدالت اجنماعی نیز محقق خواهد شد .

کریمی نژاد اظهار داشت: هم اکنون طرحهای متعددی در زیربخش های مختلف کشاورزی استان در حال اجرا و بهره بردای است .از مهمترین آن می توان به طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری اشاره نمود که ۵۰۰ هزار هکتار  آن  در ۲۷  شهرستان استان در حال اجرا می باشد.

 وی تصریح نمود: در حال حاضر با کسب رتبه نخست کشوری میزان ۱۶ میلیون تن انواع محصولات کشاورزی  در سطح استان با تنوع بسیار بالایی تولید می گردد  و این در حالی است که بر اساس برآوردها با استفاده از ظرفیتهای کامل نشده ،امکان تولید بیش از ۳۰ میلیون تن  محصول به راحتی میسر خواهد بود.

 

   کریمی نژاد در پایان اظهار داشت: مجموعه خدوم جهاد کشاورزی استان خوزستان  می کوشد تا با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری و تاکید آن بر "مدیریت جهادی" بتواند امنیت غذایی ، حفظ محیط زیست ، توسعه پایدار، اشتغالزایی  و سایر مواهب توسعه را در طبق اخلاص به تمامی هموطنان عزیز هدیه  نماید.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.