jahad_header (5)

مدیران کنترل کیفی حلقه زنجیره تولید محصولات کشاورزی98/11/14

مدیران کنترل کیفی حلقه زنجیره تولید محصولات کشاورزی

مشاور رییس سازمان و مسئول کارگروه محیط زیست و سلامت غذا گفت: یکی از حلقه های زنجیره تولید مدیران کنترل کیفی می باشند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: معاون آموزشی مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان گفت: در کشورهای پیشرفته  کیفیت مولفه مهم امنیت غذایی می باشد در حالیکه در کشورهای در حال توسعه اولویت با کمیت تولید می باشد.

بهرام اندرزیان با بیان اینکه یکی از علل بیماری ها عدم دستیابی به غذای سالم است افزود: در این راستا باید کیفیت کنترل شود تا از هزینه های هنگفت درمانی جلوگیری شود.

در ادامه جلسه مشاور رییس سازمان و مسئول کارگروه محیط زیست و سلامت غذا اظهار داشت: سرپرست وزارت جهاد کشاورزی بر گسترش و مشارکت جدی و فعال تر سازمان جهاد کشاورزی استان ها در جهت استفاده از ظرفیت های مختلف بخش خصوصی و دولتی در امر حمایت از تولید محصولات گواهی شده و همچنین ورود بخش خصوصی و تعاونی های تولید در امر توسعه بازارهای داخلی و به خصوص صادرات این محصولات و استقرار نظام پایش در حوزه های مختلف از جمله تولید محصولات گواهی شده  شاخص های ارزیابی آلاینده ها  تأکید کرده است.

ژاله کریمی نژاد با اشاره به اینکه یکی از حلقه های زنجیره تولید مدیران کنترل کیفی می باشند که از سال ۹۵ به این چرخه وارد شده اند تصریح نمود: اهم آموزش ها در راستای ارتقاء سلامت ۸ محصول مورد نظر وزارت متبوع می باشد.

وی دستورالعمل صدور، تجدید ، تعلیق و ابطال پروانه کاربرد نشان حد مجاز آلاینده ها در محصولات کشاورزی و آموزش سامانه ،مدیریت تولید گیاهان زراعی و باغی، استانداردهای کمی و کیفی آب و خاک در تولید محصولات کشاورزی و تنظیم و کالیبراسیون سم پاش ها را عناوین پودمان های آموزش فنی وتخصصی مدیران کنترل کیفی عنوان کرد و اذعان داشت: مدیران کنترل کیفی نباید در بخش دولتی شاغل  وحداقل دارای مدرک لیسانس باشند.

کریمی نژاد برگزاری این دوره ها ی آموزشی را شاخصی برای ارزیابی سازمان ها دانست و تصریح نمود: دو کارگروه در شمال استان و سازمان تشکیل شده که برای آموز کنترل کیفیت برنامه ریزی می کنند.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.