jahad_header (5)

محصول گواهی شده خوزستان نیازمند فرهنگ سازی و بازاریابی99/05/11

محصول گواهی شده خوزستان نیازمند فرهنگ سازی و بازاریابی

مشاور رییس سازمان جهاد کشاورزی و مسئول محیط زیست و سلامت غذا گفت: در حال حاضر در تولید محصولات گواهی شده مشکلی وجود ندارد و بیشترین مشکل مربوط به فرهنگ سازی و بازاریابی می باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مشاور رئیس سازمان و مسئول محیط زیست و سلامت غذا در جلسه ساماندهی تولید محصولات گواهی شده گفت: با توجه به تعریف امنیت غذایی لازم است غذا برای همه افراد در همه زمان ها در دسترس بوده و از نظر اقتصادی ،افراد امکان تهیه غذای کافی،سالم و مغذی را برای رفع نیازهای تغذیه ای و ترجیح یک غذا به غذای دیگر به منظور داشتن یک زندگی فعال و تندرست داشته باشند بنابراین امنیت غذایی در گرو استاندارسازی فرآیند تولید محصولات کشاورزی می باشد

ژاله کریمی نژاد با بیان اینکه تولید محصول گواهی شده، توسعه کشاورزی ارگانیک و محصولات طبیعی از رویکردهای طرح ارتقا سلامت می باشند افزود: محصولات گواهی شده محصولاتی هستند که تولید آنها بر اساس عدم مصرف و یا استفاده مجاز نهاده های شیمیایی مطابق توصیه های علمی انجام می شود .

وی ادامه داد: ۵ محصول منتخب پرتقال، خیار بوته ای،خیار گلخانه ای،گوجه فرنگی بوته ای و گوجه فرنگی گلخانه ای در دبیرخانه کار گروه سلامت به عنوان محصولات گواهی شده استان مصوب شدند‌.

کریمی نژاد با بیان اینکه استان خوزستان در مدیریت تلفیقی آفات مقام نخست را به خود اختصاص داده است اظهار داشت: یک سوم محصولات کشاورزی استان به صورت IPM تولید می شود.

وی به ۴۳۴ برند صادر شده از سال ۹۰ تاکنون در استان نیز اشاره نمود و  اضافه کرد : در حال حاضر در تولید محصولات گواهی شده مشکلی وجود ندارد و بیشترین مشکل مربوط به فرهنگ سازی و بازاریابی می باشد.

در ادامه سرپرست بهبود تولیدات گیاهی سازمان با اشاره به تولید چندین ساله محصولات گواهی شده در استان گفت: ترویج و ایجاد  مکان برای عرضه این محصولات دغدغه اصلی تولیدکنندگان می باشد

معاون هماهنگی وترویج کشاورزی  اظهار داشت: ۳۰ سایت الگویی برای ترویج محصولات گواهی شده در استان در نظر گرفته شده که با شروع محصولات پاییزه فعالیت ها در این سایت ها آغاز  خواهد شد.

عباسی به صدور برند که با هزینه از تولید کننده اخذ می شود  اشاره و اضافه کرد: باید به وسیله یارانه و حمایت های دولت این فرآیند تسهیل و تسریع گردد.

مدیر شرکت تاک نیز در این جلسه با بیان اینکه باید رابطه درستی بین صادرکنندگان و تولیدکنندگان در اتاق بازرگانی تعریف شود اظهار داشت: ستاد تنظیم بازار نیز جهت مجوز نرخ گذاری میتواند کمک شایانی کند.

حلیم کوتی افزود:با ایجاد  کشت های قراردادی بازار محصولات گواهی شده بهتر فراهم می شود

وی بر ایجاد تشکل برای تولیدکنندگان محصولات گواهی شده جهت ارتباط بهتر با دستگاه های زیربط نیز تاکید کرد.

مدیر تعاون روستایی نیز بر ایجاد کار گروه مناسب و تخصصی در شهرستان ها جهت ایجاد دستورالعمل مناسب تاکید کرد و اضافه کرد: با تمام ظرفیت های موجود از جمله تعاونی های تولید و تعاونی های روستایی در کنار کشاورزان هستیم.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.