jahad_header (5)

مبارزه با آفات نخیلات در آبادان96/8/8

 

مبارزه با آفات نخیلات در آبادان

طرح مبارزه با آفات چوبخوار نخیلات در شهرستان آبادان اجرا می شود.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان گفت: طرح مبارزه تلفیقی با آفات چوبخوار نخیلات به خصوص سوسک شاخک بلند خرما در ۳۰ هکتار از نخلستانهای آبادان انجام میشود.

ناجی شهیب زاده با بیان اینکه سوسک چوبخوار یا شاخک بلند خرما که از آفات درجه دوم محسوب می‌شود در صورت ضعف نخلستان می‌تواند خسارت اقتصادی وارد کند افزود: ضمن آموزش کشاورز به استفاده از کودهای تقویتی و روش تغذیه صحیح و کامل نخیلات طرح آزمایشی مبارزه مکانیکی و شیمیایی با این آفت در روستای امام حسن عسکری«ع» ، شلحه ثوامر، شلحه حاج حسین و حیر شهرستان آبادان به اجرا در آمد.

وی ادامه داد: با توجه به نحوه فعالیت آفات چوبخوار، تلفیقی از روشهای مختلف در کاهش خسارت موثر بوده و انجام مبارزه غیرشیمیایی از جمله نصب تله های فرمونی و تله های نوری باعث جلب حشرات نر و ماده و کاهش تخم ریزی آنها می گردد.

شهیب زاده تصریح کرد : در همین راستا اقداماتی از قبیل نصب پوشش های ویژه تنه نخل ، تزریق سموم جدید در تنه،  هرس ، مبارزات غیر شیمیایی و برگزاری کارگاه آموزشی برای معرفی روشهای نوین مبارزه با آفات چوبخوار خرما جهت کاهش خسارت در  نخلستانهای شهرستان در حال اجراست.

                                                                                                                           


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.