jahad_header (5)

لزوم ورود تکنولوژی به کشاورزی برای ارتقاء بهره وری

 

لزوم ورود تکنولوژی به کشاورزی برای ارتقاء بهره وری

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: بهره وری پایین در بخش کشاورزی ناشی از سنتی بودن کشاورزی و عدم ورود علم و تکنولوژی به این بخش است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: جلسه کاربرد فناوری نانو در بخش کشاورزی برگزار شد.

رییس سازمان در این جلسه با اشاره به وجود مراکز تحقیقات و دانشگاهی و شرکت های دانش بنیان کم نظیر در استان گفت: ظرفیت های کشاورزی استان کم نظیر است و بهره وری پایین در این بخش ناشی از سنتی بودن کشاورزی و عدم ورود علم و تکنولوژی به این بخش است.

خدارحم امیری زاده افزود: امسال به فرموده مقام معظم رهبری تولید، دانش بنیان و اشتغال آفرینی نامیده شده و شاه کلید بهره وری در کشور نیز همین موارد می باشد و این موضوع نباید منحصر به امسال باشد.

وی ادامه داد: علم دانشمندان کشور ما به دنیا صادر می شود در حالیکه باید در کشوربه نحو احسن استفاده شود.

رییس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان هم اظهار داشت:ماموریت کمیته فناوری نانو در حوزه کشاورزی و منابع طبیعی در راستای تامین امنیت غذایی پایدار ، افزایش کمی و بهبود کیفی تولیدات کشاورزی ، کاهش ضایعات و ایجاد مواد با ارزش افزوده بالا از پسماندها و دستیابی به توسعه پایدار و حفظ منابع پایه ملی می باشد.

گیلانی تصریح نمود: ترویج و آموزش عمومی نانو برای افزایش مشارکت ذی نفعان در توسعه و بکارگیری فناوری نانو در بخش کشاورزی ، منابع طبیعی و صنایع غذایی، ارتقاء کیفیت علمی و پژوهش سرمایه های انسانی کارآمد در بخش کشاورزی ، منابع طبیعی و صنایع غذایی، مدیریت توسعه فناوری با هدایت محققان و فناوران مستعد برای شکل گیری صنعت نانودر بخش کشاورزی ، منابع طبیعی و صنایع غذایی از برنامه های کلان کمیته فناوری نانوی وزارت جهاد کشاورزی می باشد.

معاون برنامه رزی و امور اقتصادی سازمان نیز اظهار داشت: نیاز است برنامه ای برای رسیدن به شاخص هایی که تعیین شده تدوین شود و نیازسنجی ها بر اساس این برنامه تدوین شده صورت گیرد و تجاری سازی انجام شود .

جواد سلطان کاظمی اضافه کرد: در تبصره ۱۸ برای تبدیل ایده به تجاری سازی تسهیلات کم بهره در نظر گرفته شده که می توان از این تسهیلات استفاده کرد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.