jahad_header (5)

لزوم مبارزه پیشگیرانه با بیماری زنگ زرد گندم در آبادان

لزوم مبارزه پیشگیرانه با بیماری زنگ زرد گندم در آبادان

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان نسبت به هشدار بیماری زنگ زرد گندم در این شهرستان هشدار داد و بر لزوم مبارزه پیشگیرانه با این بیماری تاکید کرد. 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، حسن دشتی نژاد  مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان گفت: با توجه به هشدار مدیریت حفظ نباتات پس از پیش بینی های هواشناسی احتمال ورود و حضور بیماری زنگ زرد گندم زودتر از سال گذشته محتمل است، بنابراین در صورت رعایت نکردن نکات پیشگیرانه احتمال خسارت به تولید محصول گندم افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: برای جلوگیری از بروز شدید این بیماری و متحمل شدن خسارت به تولید محصول لازم است گندمکاران با انجام عملیات زراعی مانند استفاده از کود اوره و پتاس، مدیریت آبیاری و تغذیه مزرعه و سمپاشی پیشگیرانه با سموم قارچکش تیلت و فولیکور با دوز مصرف یک لیتر در هکتار، از تشدید خسارت این بیماری مصون و مانع از  بروز آن به صورت گسترده در مزارع شوند .

دشتی نژاد  همچنین اظهار داشت: لازم و ضروری است که به محض مشاهده اولین علائم آلودگی، اقدام به کانون کوبی در نقطه مشاهده شده برای جلوگیری از پراکنش بیماری انجام شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان در پایان گفت: برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی با عنوان آشنایی و مبارزه با بیماری زنگ زرد گندم در مزارع و روستاهای مختلف در حال انجام است، همچنین آموزش های چهره به چهره به کشاورزان و زارعین، استفاده از فضای مجازی جهت انتشار توصیه ها و دستورالعمل های اجرایی مبارزه با این بیماری قارچی نیز در جریان می باشد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.