jahad_header (5)

لزوم داشتن توجیه اقتصادی در تولید محصولات کشاورزی

معاون مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی، تولید بدون داشتن توجیه اقتصادی را بی‌ارزش برشمرد و گفت: حوزه کشاورزی باید به صورت یک کسب و کار دیده شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، میرشاه ولایتی معاون مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در جلسه بررسی وضعیت سرمایه‌گذاری استان که با حضور معاونان و مدیران ستادی برگزار شد تولید بدون توجیه اقتصادی را بی‌ارزش برشمرد و اظهار کرد: حوزه کشاورزی باید به صورت کسب و کار دیده شود نه یک واحد تولیدی و ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی استان از اهمیت بسزایی برخوردار است.

وی با بیان این مطلب که ارزش اقتصادی محصولات استان باید در ابتدای هر سال محاسبه شود تصریح کرد: حمایت از طرح‌های موجود و حفظ پایداری پروژه‌های در حال اجرا باید در اولویت قرار گیرد.

میرشاه ولایتی با بیان اینکه استان خوزستان در تولید محصولات کشاورزی قطب نخست کشور محسوب می‌شود بیان کرد: توانمندی این استان در تولید محصولات کشاورزی بر هیچکس پوشیده نیست.

معاون مدیر کل دفتر امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی در ادامه افزود: طرح‌های کشاورزی و دامداری باید با هدف ایجاد سوددهی برنامه‌ریزی شده و قبل از تولید باید به این مهم توجه ویژه شود.

وی همچنین بر آموزش کارکنان، مدیران و کشاورزان تاکید و بیان کرد: تمامی کارکنان، مدیران، کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی باید در روند تولید، فرایند اقتصادی بودن تولید را آموزش دیده و ضمن به روز بودن با حوزه اقتصادی نیز آشنایی داشته باشند.

وی ضمن اشاره به ظرفیت منطقه آزاد اروند در استان خوزستان تصریح کرد: ظرفیت مناطق آزاد اقتصادی از اهمیت بسزایی برخوردار بوده و با توجه به اینکه استان خوزستان در منطقه آزاد اروند قرار دارد می‌تواند به خوبی از این ظرفیت در روند تولید استفاده کند.

میرشاه ولایتی در خاتمه با بیان این مطلب که در حوزه سرمایه‌گذاری نباید به شبکه بانکی محدود نباشیم گفت: امیدوارم بتوانیم در بخش کشاورزی خدمتگزار مردم باشیم.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.