jahad_header (5)

​فعالیت 4 خزانه پاجوش نخیلات و 13 نهالستان مجوز دار در خوزستان

فعالیت ۴ خزانه پاجوش نخیلات و فعالیت ۱۳ نهالستان مجوز دار در خوزستان
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان از فعالیت ۱۳ نهالستان مجوز دار و ۴ خزانه پاچوش نخیلات در استان خبر داد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، عبدالرضا سیداحمدی سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان در جلسه کمیته نهال استان که با حضور اعضای این کمیته در دفتر معاونت بهبود تولیدات گیاهی برگزار شد گفت: در سال جاری ۱۳ نهالستان مجوز دار با موسسه بذر و نهال قرارداد منعقد کرده‌اند.
وی در ادامه به فعالیت ۴ خزانه پاجوش نخیلات و تولید پاجوش های لیبل دار در استان اشاره و بیان کرد: تا کنون ۴۸ هزار نهال به صورت اصلاح شده و لیبل دار آماده توزیع در استان است.
سیداحمدی با بیان این مطلب که نهال های تولید شده در خوزستان بهترین نهال های کشور محسوب می شوند گفت: این نهال ها به دلیل عاری بودن از عوامل زیان رسان، بیماری و آفات بهترین نهال ها از نظر کیفیت در کشور هستند.
سرپرست معاونت بهبود تولیدات گیاهی سازمان با بیان این مطلب که ۶۳ درصد از نهال های تولید شده در استان را مرکبات تشکیل می دهند اظهار کرد: عمده این نهال ها را نارگیل، لیمو ترش، پرتقال و نارنج شامل می‌شود.
سید احمدی همچنین به تولید ۱۸ درصد درختان مثمر در استان اشاره و تصریح کرد: از جمله این درختان مثمر می توان به انار، انجیر و زیتون اشاره کرد.
وی در خاتمه از تمامی باغداران استان خواست از خرید نهال های بدون لیبل و غیر استاندارد خودداری کرده و با استفاده از نهال های استاندارد، به رشد تولید در باغات خود کمک کنند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.