jahad_header (5)

فعالیت 4 اکیپ پایش جهت پیش آگاهی از هجوم ملخ صحرایی در آبادان

فعالیت ۴ اکیپ پایش جهت پیش آگاهی از هجوم ملخ صحرایی در آبادان

 

۴ اکیپ پایش جهت پیش آگاهی از هجوم ملخ صحرایی در آبادان فعال هستند.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان:  کارشناس ملخ مدیریت  آفات عمومی  سازمان حفظ نباتات کشور و کارشناس مسئول حفظ نباتات سازمان برای بررسی تمهیدات لازم جهت آمادگی حمله ملخ صحرایی به آبادان سفر کردند.

 

کارشناس مسئول حفظ نباتات سازمان گفت: با توجه به احتمال هجوم ملخ صحرایی در بهمن ماه و اهمیت این آفت ،از منطقه ریزش ملخ صحرایی در سال ۹۸ در فیاضی آبادان بازدید شد.

 

طبیب ادامه داد: برای آمادگی حمله احتمالی ملخ صحرایی، تجهیز امکانات و  ادوات مبارزه ضروری و حیاتی است  همچنین برای پیش آگاهی از حمله این آفت خطرناک پایش های مداوم، ثبت نقاط پایش در اپلیکیشن موبایلی elocust ۳m به صورت روزانه و تعامل با کشاورزان منطقه جهت شناسایی آفت و آماده باش بودن جهت تسریع انجام مبارزه احتمالی لازم الاجراست. وی اضافه کرد: آخرین هجوم ملخ در جنوب غرب خوزستان مربوط به سال ۹۸ در فیاضی آبادان و در سال ۱۴۰۰ شلمچه خرمشهر می باشد که در هر دو منطقه مبارزه به موقع و به خوبی علیه حشرات بالغ آفت ملخ صحرایی انجام شد.

 

طبیب تصریح نمود: در سال ۹۸ دو گله ۲۰۰ میلیونی از آفت ملخ صحرایی به منطقه فیاضی از بخش مرکزی حمله کرد و مبارزه شیمیایی در سطح ۴۴۰ هکتار زمینی توسط سمپاش های فرغونی ۱۰۰ لیتری و ulv پاش ها و ۶۰ هکتار هوایی توسط پهپاد با ۱۷۲ لیتر سم دلتامترین علیه این آفت صورت گرفت.

وی تاکید کرد: هم اکنون ۴ اکیپ پایش جهت پیش آگاهی از هجوم ملخ صحرایی در آبادان فعالند.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.