jahad_header (5)

فرهنگ سازی در بخش کشاورزی در دستان بهره برداران97/8/14

 

فرهنگ سازی در بخش کشاورزی در دستان بهره برداران

سایت های الگویی کشاورزی نمادی از ترویج و فرهنگ سازی است.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: ۱۴ آبان در تقویم ملی کشور عزیزمان ایران  روز فرهنگ عمومی است.

فرهنگ غنی و اصیل کشور ایران ار دیرباز زبانزد خاص و عام بوده است. در عصری که تمدن های فراوان با آداب و رسوم مختلف جهان را فرا گرفته است بی شک اولین عاملی  که می تواند نمایانگر سنت ها و افکار یک جامعه باشد فرهنگ عمومی آن کشور است.

بخش کشاورزی نیز با داشتن مخاطبان متنوع در زیر بخش های مختلف می تواند جامعه ای کوچک محسوب شود .

به گفته مدیر هماهنگی ترویج کشاورزی سازمان، سایت الگویی نمادی از ترویج فرهنگ کشاورزی و استفاده بهینه از نهاده هاست.

علی کرد افزود: اعتباراتی که جهت اجرای ۱۷۰ سایت الگویی در طرح ۵۵۰ هزار هکتاری مقام معظم رهبری که در تاریخ کشاورزی ایران بی سابقه می باشد به استان اختصاص یافته که نشان از اهمیت موضوع فرهنگ سازی در بخش کشاورزی است.

وی می گوید: کشاورزی در ایران باید به فرهنگ عمومی تبدیل شود و برای نهادینه کردن و توسعه فرهنگ کشاورزی و اهمیت آن در تمام مقاطع تحصیلی به امنیت غذایی و اهمیت پاسداری از زمین باید اشاره شود.

استفاده از زیرساخت ها، مکانیزاسیون مناسب ، دانش نوین کشاورزی و سازگاری با محیط زیست از برنامه های مهم و اصلی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان برای گذر از کشاورزی سنتی به مدرن و ارتقاء فرهنگ کشاورزان می باشد که نتیجه آن افزایش بهره وری و تأمین امنیت غذایی ایران خواهد بود.

ما معتقدیم هر بهره بردار بخش کشاورزی، بنیانگذار فرهنگی است که تآثیر آن هم در زمان حال و هم بر نسل های آینده نمایان خواهد شد.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.