jahad_header (5)

فراهم بودن زیرساخت های پرورش ماهی در کانال های آبیاری

فراهم بودن زیرساخت های پرورش ماهی در کانال های آبیاری

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:  سه هزار و ۹۷۴ کیلومتر کانال سیمانی درجه یک و دو در خوزستان وجود دارد که می‌توان از آنها برای پرورش ماهی در چهارهزار هکتار استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، رییس سازمان در آیین بهره‌برداری از طرح آبیاری کم فشار و تحت فشار خرمشهر به قداست محصولات کشاورزی خرمشهر اشاره و پیشنهاد کرد سازمان‌های مردم نهاد از نیروهای متخصص خرمشهر تشکیل شود و با دعوت از کارشناسان جهاد کشاورزی و ادارات مختلف چند طرح برجسته عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و پژوهشی تدوین و در اختیار نمایندگان قرار گیرد تا نسبت به پیگیری آنها اقدام شود.
مجید نبی‌پور اظهارکرد: احداث مجتمع گلخانه‌ای، صنایع تبدیلی، کشت و صنعت‌های خصوصی و پایانه صادراتی از جمله طرح‌هایی است که باید در جنوب خوزستان تدوین و اجرا شوند.
وی به گله‌مندی‌های کشاورزان جنوب خوزستان اشاره و اضافه کرد: باید برنامه ریزی شود تا از آب موجود در خوزستان کمتر برای تولید برق و بیشتر برای کشاورزی استفاده شود.
وی تاکید کرد: ۱۹ تا ۲۰ میلیارد مترمکعب آب در خوزستان وجود دارد که هر زمان کشاورز به آب نیاز داشت باید دریچه‌ها برایش باز شود.
نبی‌پور به نیاز کشاورزان خوزستانی به آب در تابستان اشاره کرد و افزود: سه هزار و ۹۷۴ کیلومتر کانال سیمانی درجه یک و دو در خوزستان وجود دارد که می‌توان از آنها برای پرورش ماهی در چهارهزار هکتار استفاده کرد.

وی خاطرنشان کرد: زیرساخت‌های پرورش ماهی در چهار هزار هکتار فراهم است و اگر کار تحقیقاتی درستی انجام شود می‌توان از این کانالها برای پرورش ماهی استفاده کرد.
نبی پور با بیان اینکه همه نقاط استعداد مشابهی ندارند و برای هر شهر باید برنامه تخصصی داشته باشیم گفت: مسئولان باید دید خاصی  نسبت به خرمشهر داشته باشند و مردم منطقه نیز تلاش بیشتری کنند تا شاهد توسعه منطقه باشیم.

شایان ذکر است طرح آبیاری کم فشار و تحت فشار موضعی روستای مکسر خرمشهر روز جمعه ۲۵ خرداد  با صرف ۵۲ میلیارد ریال بهره‌برداری شد.

این طرح زمینه اشتغال ۲۵ نفر به صورت مستقیم و ۷۵ نفر غیرمستقیم را فراهم کرده است.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.