jahad_header (5)

عدم ارائه خدمات کشاورزی به برنجکاران خوزستان

عدم ارائه خدمات کشاورزی به برنجکاران خوزستان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:به کشاورزانی که به کشت شلتوک پرداخته اند هیچگونه نهاده کشاورزی و سوخت تعلق نخواهد گرفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: رئیس سازمان با اشاره به تنش آبی در استان گفت: با پیش بینی هایی که از قبل صورت گرفته بود الگوی کشت متناسب با میزان آب موجود که توسط سازمان آب و برق تامین شده تعریف شد و این الگوی کشت با توجه به کشت های محلی و مرسوم که سالهای گذشته نیز انجام می شد تعیین و به شهرستان ها ابلاغ شد .
خدارحم امیری زاده افزود: جلسات متعددی برگزار و آموزش های لازم به کشاورزان ارائه گردید همچنین با بزرگان و ریش سفیدان نشست هایی در خصوص عدم کشت شلتوک برگزار شد و بنرهایی نیز در سطح شهرستان ها نصب شد که این اقدامات همچنان ادامه دارد
وی اظهار داشت : در دو سال اخیر که مجوز کشت شلتوک به کشاورزان داده شد حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ هزار هکتار از مزارع استان به کشت این محصول اختصاص یافت و در حال حاضر کشاورزان روند سال های پیش را تکرار کرده اند
امیری زاده تصریح نمود: به کشاورزانی که به کشت شلتوک پرداخته اند هیچگونه نهاده کشاورزی و سوخت تعلق نگرفته و نخواهد گرفت.
وی اضافه کرد: الگوی کشت تابستانه در نظر گرفته شده در حال حاضر در ۲۰ هزار هکتار به اجرا درآمده و سازمان آب و برق همکاری بسیار خوبی در این زمینه داشته است.
وی از کشاورزان بخصوص کسانی که در بالاست حوضه های آبریز به کشت شلتوک اقدام نموده اند درخواست کرد با برداشت آب بحران کم آبی را شدت نبخشند‌.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.