jahad_header (5)

ظرفیت 2ونیم میلیون تنی علوفه در مزارع خوزستان

ظرفیت ۲ونیم میلیون تنی علوفه در مزارع خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت:  استان خوزستان پتانسیل تولید ۲ و نیم میلیون تن علوفه از سطح مزارع را دارد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ، رییس سازمان در جلسه وضعیت برداشت نیشکر و  مصرف سرشاخه های سبز آن  گفت:خوزستان پتانسیل تولید ۲ و نیم میلیون تن علوفه از سطح مزارع را دارد و با توجه به نیاز خوراک دام و تولید گوشت و صنایع جانبی نیشکر ، ما موضوع برداشت سرشاخه های سبز نیشکر را به صورت جد دنبال می کنیم.

مجید نبی پور افزود : با تشکیل تیمی از دانشجویان که در این خصوص مقاله یا پروپوزالی ارائه داده اند می توان به انجام این کار کمک شایانی کرد.

وی اضافه کرد: به واسطه حکمی که از سوی رییس سازمان تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی کشور به بنده با عنوان رییس کمیته بهره وری کشاورزی و منابع طبیعی ابلاغ شده است ارتقاء راندمان آب، کالیبراسیون کود، بررسی ضایعات و مصرف سموم محورهای اصلی فعالیتم خواهد بود.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان نیز اظهار داشت : حدود یکصد هزار هکتار اراضی تحت پوشش شرکت های کشت و صنعت نیشکر در استان وجود دارد که حجم بالایی سرشاخه نیشکر تولید می کنند .

عبدالامیر نیرومند افزود : حدود ۴ و نیم میلیون راس دام سبک و ۶۵۰ هزار هکتار راس دام سنگین در استان وجود دارد که سرشاخه های نیشکر ، خوراک خوبی برای دام های درون استان و یا صادرات به خارج از استان است .

وی تصریح کرد : دستگاهی جهت برداشت سرشاخه های سبز نیشکر توسط یکی از شرکت های دانش بنیان استان تولید شده که با تکمیل آن می توان به این مهم دست یافت.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.