jahad_header (5)

طرح دختران فاطمی آغاز حرکت جهادی -فرهنگی در روستاهای خوزستان

طرح دختران فاطمی آغاز حرکت جهادی -فرهنگی در روستاهای خوزستان

 معاون فرهنگی و امور جهادی حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی در نخستین اجتماع طرح ملی مربیان دختران فاطمی روستایی گفت: این همایش شروع یک حرکت جهادی در عرصه فرهنگی به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان است.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان،  حجت الاسلام والمسلمین حسنعلی خوئینی

معاون فرهنگی و امور جهادی حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی در نخستین اجتماع طرح ملی مربیان دختران فاطمی روستایی که در دفتر نماینده ولی فقیه در استان برگزار شد گفت: دشمن در جنگ سخت و جنگ نرم تلاش می کند که ما را در زمینه های مختلف درگیر و به ما آسیب بزند.

وی با بیان اینکه شما هر کدام گروه جهادی هستید که در روستاها فعالیت فرهنگی را اجرا می کنید افزود:

پیامبر می فرمایند انسان هایی که بنده های خدا را به خدا می رسانند   کسانی هستند که شهید و پیغمبر نیستند ولی شهدا و پیامبران به حال آنها غبطه می خورند و شما نیز چنین کاری را انجام می دهید.

خوئینی اظهار داشت: در جنگ سخت هرکسی آسیب می بیند الگو برای دیگران است ولی در جنگ نرم کسی زمین بخورد نیروی دشمن به شمار می رود.

وی با بیان اینکه دشمن در جنگ نرم سعی میکند فرزندان ما  را از فرهنگ شهادت، معنویت، اهل بیت(ع)، دینداری ، خوبی ها ،  جدا کند ادامه داد: در حال حاضر  نیاز به جهاد در عرصه فرهنگی داریم تا دختران نوجوان کمتر دچار آسیب شوند زیرا این سن حساس ترین سن برای شکل گیری شخصیت دختران است

خوئینی تصریح کرد: این همایش شروع یک حرکت جهادی در عرصه فرهنگی به همت حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی است.

وی با بیان اینکه مربیان فرهنگی باید جمع دختران را در روستاها تشکیل و مربیان موضوعات لازم را به آنها ارائه دهند  اظهار داشت: باید مربیان حتما باید به شیوه های ارتباط با نوجوانان مسلح باشد، هنرمندانه حرف را منتقل کنند.

خوئینی اضافه کرد: پنج دوره مهارت های آموزشی  در استان های مختلف  برگزار شده که در استان خوزستان با استقبال خوبی  روبرو شد.

معاون فرهنگی و امور جهادی حوزه نمایندگی ولی فقیه وزارت جهاد کشاورزی گفت: دختران می توانند برای ارتباط با حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان عدد ۷۲ را به شماره ۳۰۰۰۱۵۱۵ ارسال کنند و سوالات خود را مطرح کنند.

خوئینی با بیان اینکه مساجد، حسینه ها ، کانون ها و پایگاه ها  بهترین مراکز اجتماع دختران در روستاها است تصریح کرد: مربیان از ظرفیت های روستاهای دیگر نیز  می توانند استفاده کنند  تا ارتباط بهتری بین دختران روستاها شکل گیرد.

وی ادامه داد: ما ۴ عملیات فرهنگی برای روستاها در نظر گرفته ایم که شامل  مسابقات قرآن عشایری و روستایی، پویش جوانی جمعیت روستایی و عشایری ، پویش پیشرفت و طرح دختران فاطمی روستایی است.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.