jahad_header (5)

صرفه جویی و افزایش راندمان و بهره وری آب با راه اندازی سیستم های نوین آبیاری در خوزستان

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: امسال بیش از یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی استان به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، عباس ساکی مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: مدیریت آب و خاک همه ساله در راستای صرفه جویی و افزایش راندمان و بهره وری آب اقدامات عمده و متفاوتی در بخش کشاورزی انجام می دهد.

وی گفت: امسال نیز با عنایت به اعتبارات تخصیص داده شده به استان، بیش از یک هزار و ۲۰۰ هکتار از اراضی با اعتباری بالغ بر ۴۸۰ هزار میلیون ریال به سیستم های نوین آبیاری مجهز شده است.

ساکی در ادامه با بیان این مطلب که یکی از عواملی که در افزایش راندمان آبیاری و صرفه جویی در مصرف آب بسیار حائز اهمیت و تاثیر گذار بوده جایگزینی خطوط انتقال آب با لوله به جای کانال های سنتی است بیان داشت: استفاده از کانال های سنتی، افزایش تلفات و هدر رفت آب را در بر داشته و جایگزینی خطوط انتقال آب با لوله باعث به صفر رسیدن این تلفات و بالا بردن بهره وری و صرفه جویی در زمان آبیاری می شود.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان تصریح کرد: امسال با توجه به اعتبارات بیش از ۷۰ کیلومتر خطوط انتقال آب با لوله با اعتباری بالغ بر ۳۸۵ هزار میلیون ریال در استان انجام شده است.

وی گفت: از جمله دیگر اقدامات شاخص انجام شده در استان می توان به تجهیز و نوسازی اراضی در سطح ۴۸۰ هکتار، بهسازی و احداث استخر های ذخیره آب به ظرفیت ۳۰۰ متر مکعب و لایروبی انهار به طول بیش از ۱۰۰ کیلومتر با هدف تسهیل در آبیاری، صرفه جویی در مصرف آب و تسریع در زمان آبیاری اشاره کرد.

ساکی لایروبی و مرمت قنوات به طول ۳ کیلومتر و بهسازی، مرمت و راه اندازی ۶ ایستگاه پمپاژ را از جمله دیگر اقدامات مهم و شاخص انجام شده در استان برشمرد.

مدیر آب و خاک و امور فنی و مهندسی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در خاتمه تصریح کرد: امیدواریم با توجه به ظرفیت و پتانسیل استان خوزستان در بخش کشاورزی شاهد تداوم بیش از پیش این فعالیت ها و رشد تولید در استان باشیم.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.