jahad_header (5)

صدور مجوز صید آبزیان متناسب با ظرفیت ذخایر

صدور مجوز صید آبزیان متناسب با ظرفیت ذخایر

مدیر کل شیلات خوزستان گفت: مطابق قانون  می بایست ظرفیت و میزان مجاز بهره برداری از ذخایر آبزی توسط مرجع ذیصلاح یعنی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور در استان تعیین و جهت اجرا به اداره کل شیلات استان ابلاغ شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیر کل شیلات استان در خصوص صدور مجوز صید برای شناورهای فاقد مجوز استان خوزستان گفت: صدور هر گونه مجوز صید جدید برای متقاضیان، با توجه به ساختار ایجاد شده از طریق ثبت درخواست متقاضی در درگاه ملی مجوزها و طی فرآیند قانونی متناسب با ظرفیت میزان مجاز برداشت از ذخایر آبزی به صورت تایید محور انجام می شود.

مرتضی سوری افزود: از جمله شرایط لازم در کاربرگ های مصوب برای صدور گواهی پیش نیاز فنی شناور قایق صیادی شرط رعایت ظرفیت ها و پتانسیل های شیلاتی به ویژه با رویکرد بهره برداری پایدار از منابع آبزی تصویب شده است.

وی ادامه داد: مطابق ماده ۱۴ قانون حفاظت و بهره برداری از منابع آبزی جمهوری اسلامی و آیین نامه اجرایی قانون مذکور، می بایست ظرفیت و میزان مجاز بهره برداری از ذخایر آبزی (شرایط زمانی، مکانی، مقداری، روشی، گونه ای، ابزاری و تلاش صید آبزیان) توسط مرجع ذیصلاح یعنی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور و پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور در استان تعیین و جهت اجرا به اداره کل شیلات استان ابلاغ شود.

سوری بیان داشت: علیرغم پیگیری های به عمل آمده تاکنون ظرفیت قابل برنامه ریزی از سوی پژوهشکده آبزی پروری آبهای جنوب کشور در این خصوص برای استان خوزستان اعلام نشده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی جامعه صیادی که مرز نشین هستند و در دریاها فعالیت می کنند همواره بخش مهمی از دغدغه های مجموعه شیلات است یادآور شد: در این خصوص نیز پیگیری های لازم در دست اقدام است و با توجه به فراهم شدن زمینه های لازم جهت صدور مجوزهای صیادی، به محض احصاء ظرفیت پایدار قابل بهره برداری از ذخایر آبزی موجود، از طریق موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، اقدامات لازم و فوری صورت خواهد پذیرفت.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.