jahad_header (5)

صدور بیش از 106 هزار مجوز بهداشتی قرنطینه ای توسط اداره کل دامپزشکی خوزستان

صدور بیش از ۱۰۶ هزار مجوز بهداشتی قرنطینه ای توسط اداره کل دامپزشکی خوزستان

رییس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان خوزستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون  بیش از ۱۰۶ هزار فقره مجوز بهداشتی حمل در سامانه قرنطینه و امنیت زیستی صادر شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مسلم همتیان رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی اداره کل دامپزشکی استان گفت: در سامانه قرنطینه و امنیت زیستی دامپرشکی استان خوزستان از ابتدای سال جاری تا کنون بالغ بر ۱۰۶ هزار گواهی حمل بهداشتی قرنطینه ای شامل گواهی های بهداشتی حمل ( دام زنده، طیور زنده، زنبور عسل،غ انواع فرآورده

های خام دامی و نهاده های دامی در ۴ بخش نقل و انتقال درون استانی، خارج استانی، صادرات و واردات) در سیستم یک پارچه قرنطینه سازمان دامپزشکی کشور توسط کارشناسان دامپزشکی استان صادر شد.

وی افزود: حمل و نقل دام، فرآورده‌های خام دامی و نهاده دامی فقط با مجوز بهداشتی دامپزشکی مجاز است و در صورت توقیف محموله‌های فاقد مجوز بهداشتی از دامپزشکی با متخلفان برخورد قانونی می‌شود.

همتیان ادامه داد: اقدامات قرنطینه ای بهداشتی  طیف وسیعی از فعالیت ها را شامل می شود که از قرنطینه واحدهای پرورش شروع و به استقرار ایستگاه های کنترل و پست های قرنطینه مرزی و بین استانی و اجرای دستور العمل‌های بهداشتی قرنطینه ای حمل و نقل دام، فرآورده های خام دامی و نهاده دامی منتهی می‌شود .

رئیس اداره قرنطینه و امنیت زیستی دامپزشکی استان خوزستان در پایان  تصریح کرد: اجرای دقیق ضوابط و مقررات بهداشتی قرنطینه ای در مبدا و کنترل آن در مقصد می تواند بسیاری از مشکلات موجود در زمینه کنترل بهداشتی قرنطینه ای را مرتفع سازد که این مهم علاوه بر ایجاد امنیت غذایی و حفظ سلامت بهداشت جامعه می شود.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.