jahad_header (5)

تشکیل کمیته کنترل بیولوژیک آفات محصولات کشاورزی در دزفول

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول گفت: در راستای دستیابی به امنیت غذایی و سلامت محصولات کشاورزی است، کمیته کنترل بیولوژیک آفات محصولات کشاورزی با هدف اجرای طرح مبارزه بیولوژیک آفات محصولات کشاورزی در این شهرستان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، بهروز قمرزاده مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: این کمیته در راستای دستیابی به امنیت غذایی، ارتقای سلامت جامعه و تولید محصولات سالم تشکیل شده و هدف آن کاهش مصرف سموم شیمیایی، کاهش هزینه ها، مبارزه تلفیقی آفات، حمایت از حشرات مفید و افزایش جمعیت دشمنان طبیعی آفات در مزارع است.

وی در ادامه افزود: اولین قدم این کمیته در راستای تحقق امنیت غذایی و دستیابی به محصول سالم، عملیات رهاسازی زنبور تلنموس برای نخستین بار به صورت پایلوت در مزارع ذرت دزفول است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول همچنین گفت: اکنون با توجه به طغیان آفت سزامیا در مزارع ذرت؛ رها سازی زنبور تلنموس با هدف کاهش مصرف سموم شیمیایی، کاهش هزینه ها و به منظور حمایت از حشرات مفید و افزایش جمعیت دشمنان طبیعی آفت صورت گرفته است.

قمر زاده تصریح کرد: برای این منظور ابتدا با سرکشی به مزارع ذرت و بررسی آثار خسارت آفت زمان مناسب رهاسازی زنبور تعیین می شود.

وی با بیان این مطلب که برای افزایش سطح آگاهی کشاورزان با همکاری مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی صفی آباد دزفول در این زمینه کلاس ترویجی برگزار خواهد شد گفت: در اين كلاس ها نحوه رهاسازي زنبور ، زمان رهاسازي و تعداد زنبور براي تاثير مناسب روي آفات به كشاورزان آموزش داده خواهد شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان دزفول در خاتمه بیان داشت: با اجراي طرح مبارزه بيولوژيك عليه آفات و رهاسازي زنبور، مزارع ذرت نياز به سمپاشي عليه آفات برگخوار و ساقه خوار نخواهد داشت كه اين گامي مثبت در راستاي توليد محصول سالم و حفظ محيط زيست خواهد بود.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.