jahad_header (5)

سمپاشی ۲۹ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام در رامشیر

 

سمپاشی ۲۹ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام در رامشیر

رئیس اداره دامپزشکی رامشیر گفت: ۲۹ هزار متر مربع جایگاه نگهداری دام در دو ماهه نخست سال جاری سمپاشی شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، میلاد عامری با اشاره به اهمیت مبارزه با انگل‌های خارجی دامی اظهار داشت: جلوگیری از بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان مانند تب خونریزی دهنده کریمه‌کنگو و کنترل بیماری‌های انگلی از اهداف این سمپاشی است.

وی با اشاره به اهمیت مبارزه با کنه‌های موجود در بدن دام‌ها و اماکن دامی افزود: بیماری تب کریمه‌کنگو از طریق کنه آلوده به ویروس منتقل می‌شود.

عامری گفت: ۷ هزار رأس دام سبک و سنگین این شهرستان و ۲۹ هزار مترمربع جایگاه دام علیه انگل‌های خارجی دام از ابتدای سال تاکنون با اولویت واحد‌های پرورش دام روستایی، مناطق دارای آلودگی کنه‌ای زیاد و واحد‌های دارای تردد بالای دام با توان بخش دولتی دامپزشکی شهرستان رامشیر بصورت کاملا رایگان سمپاشی شد.

وی اظهار داشت: مکان‌های تاریک، نمناک و فاقد تهویه مناسب، سقف‌های چوبی و درز دیوار‌های فاقد پوشش سیمان از بهترین مکان‌ها برای تخم ریزی حشرات موزی است که اصلاح و بهسازی جایگاه دام از اصلی‌ترین عوامل مهار حشرات موزی و آلودگی انگل‌های خارجی است.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان رامشیر همچنین از شهروندان خواست از مصرف گوشت، آلایش خوراکی و فرآورده‌های خام دامی که در خارج از کشتارگاه ذبح می‌شوند و یا فاقد مهر نظارت و بازرسی دامپزشکی است، جدا خودداری کنند.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.