jahad_header (5)

سایت های الگویی آبادان راهی جهت توانمند سازی کشاورزان96/10/20

 

سایت های الگویی آبادان راهی جهت توانمند سازی کشاورزان

سایت های الگویی طرح مقام معظم رهبری در آبادان راه انداری شده است.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزشتان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان آبادان با اشاره به اینکه با هدف مشارکت کشاورزان و انتقال آخرین یافته های تحقیقاتی و توانمند سازی کشاورزان، سایت های جامع الگویی در این شهرستان راه اندازی شده است گفت: این سایت ها متعلق به کشاورزان پیشرو و تعدادی واحد متعلق به سایر بهره برداران در یک روستا است.

ناجی شهیب زاده افزود: ۶ سایت جامع الگوییترویجی کشاورزی خرما در اراضی طرح رهبری در راستای جلب مشارکت و انتقال آخرین یافته های تحقیقاتی به کشاورزان برای افزایش بهره وری در بخش کشاورزی اجرایی شده است.

وی ادامه داد: مجموع مساحت سایت های اصلی ۱۵ و سایت های تابعی ۲۲۸هکتار است که در روستاهای  آلبوحمید، چوئبده، ثوامر، رمیله، ابوصدرین و چوئبده واقع شده است و اعضای اصلی و تبعی به صورت کارگاهی تحت آموزش قرار می گیرند و به سایر بهره‌برداران به شیوه الگوسازی توسط مددکاران ترویجی و کشاورزان پیشرو آموزش داده می شود.

شهیب زاده در پایان تصریح نمود: در این سایت ها، کلیه توصیه های فنی و تحقیقات علمی همراه با تجمیع سایر منابع و امکانات از قبیل تهیه بذر مناسب، آزمایش‌های آب و خاک مزارع و سایر نهاده های مورد نیاز محصول از ابتدای کاشت تا برداشت هر هفته مورد رصد و پیگیری قرار می گیرد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.