jahad_header (5)

سازمان جهاد کشاورزی خوزستان سرسبز تر از پیش97/5/1

 

 

 

 

سازمان جهاد کشاورزی خوزستان سرسبز تر از پیش

جهت توسعه فضای سبز در سازمان جهاد کشاورزی خوزستان هم فکری شد.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: با حضور مدیر گروه های حامیان توسعه خوزستان، محقق مرکبات و درختان میوه مرکز تحقیقات صفی آباد دزفول، سرپرست روابط عمومی، کارشناسان پشتیبانی و امور رفاه، حراست  و روابط عمومی سازمان جهت توسعه فضای سبز سازمان و ادارات تابعه هم اندیشی شد.

سرپرست روابط عمومی سازمان سازمان جهاد کشاورزی را با توجه به دارا بودن ۳ پژوهشکده و ۲ مرکز تحقیقات در بحث نهال کاری و فضای سبز الگوی دیگر سازمان ها و ادارت دانست و گفت: تغییر اقلیم باعث می شود رویکرد کشت انواع نهال در مناطق مختلف تفاوت بابد بنا بر این باید نهال هایی که با شرایط کنونی استان سازگار می باشند کشت گردند.

مدیر گروه های حامیان توسعه خوزستان نیز در این جلسه گفت: ۸۵ درصد نهال ها و درختان استان به وسیله سهل انگاری مردم از بین می رود و با فرهنگ سازی مناسب می توان از این کار جلوگیری کرد.

محمدیان به انعقاد قرارداد کاشت  نهال های مثمر طی ۵ سال اخیر در سازمان ها و ادارات مختلف اشاره کرد و اظهار داشت: همکاری در استقرار نظام مدیریت زیست محیطی، همکاری در کاشت باغات میوه و نهال های بومی، بررسی نیاز به فناوری های نوین بر اساس نظرات کارشناسان دو طرف و برگزاری سمینارها و کنفرانس های مختلف از جمله مواد ذکر شده در تفاهم نامه های منعقد شده می باشد.

شفیعی زرگر محقق مرکبات و درختان میوه مرکز تحقیقات صفی آباد نیز گفت:  کاشت نهال و درختان مثمر و غیر مثمر قبل از مرحله اجرا  به  آنالیزآب و خاک ، تعیین EC  آب و همچنین آموزش افرادی که وظیفه کشت و پرورش این درختان را عهده دار می باشند  نیاز مند است.

وی پیشنهاد داد نهال های مقاوم به گرما و کم آبی ، گل های حاشیه ای و فصلی ، گیاهان دارویی، برخی سیاه ریشه ها و مرکبات در محل های مورد نظر کشت گردد که علاوه بر زیبایی فواید خاص خود را هم داشته باشند.

در پایان این جلسه مصوب شد پس از تحقیقات و آنالیز آب و خاک و طراحی فضا ، با انعقاد تفاهم نامه بین سازمان و گروه حامیان توسعه خوزستان، عملیات کشت نهال در سازمان و ادارات جهاد کشاورزی شهرستان ها اجرایی گردد.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.