jahad_header (5)

زنگ زرد زنگ خطری برای محصول گندم97/11/9

 

زنگ زرد زنگ خطری برای محصول گندم

کشاورزان شهرستان رامشیر در دوره آموزشی آشنایی با بیماری زنگ زرد گندم حضور یافتند.

بنا  بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان خوزستان : مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامشیر گفت: دوره آموزشی آشنایی و مبارزه با آفت زنگ زرد گندم در مرکز جهاد کشاورزی مشراگه با حضور ۲۰ نفر از کشاورزان برگزار شد.

محسن احمدی افزود:  زنگ زرد یا نواری در خیلی از مناطق جهان به عنوان یکی از خسارت زا ترین بیماری های گندم شناخته می شود خسارت این بیماری بیشتر از طریق آسیب دیدگی به پنجه ها، برگ ها و همینطور کاهش عملکرد محصول گندم ناشی از چروکیدگی دانه هاست.

 وی اظهار داشت: خسارت ناشی از این بیماری در گندم می تواند تا ۵۰ درصد محصـول و در همه گیری های شدید و وجود رقم حساس تا ۱۰۰ درصد محصول را دربر گیرد.

احمدی  با اشاره به اینکه بیماری زنگ زرد بیشتر در  شرایط آب و هوایی خنک تر  رخ می دهد تصریح نمود: خسارت این بیماری بسیار بالاست و به عنوان یک بیماری بسیار خطرناک گندم در ایران و جهان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه استفاده از ارقام مقاوم یکی از مهمترین را ههای مقابله با زنگ زرد گندم می باشدادامه داد: رعايت تراكم مناسب كاشت و خودداري از كشت متراكم، استفاده مناسب از كودهاي شيميايي، مدیریت علف های هرز  و سمپاشي مزارع درصورت لزوم از راههای مقابله با این بیماری می باشد.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.