jahad_header (5)

رونق دوباره شالیزارهای خوزستان99/02/01

رونق دوباره شالیزارهای خوزستان

رییس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: در جلسه‌ای که با حضور چندین استان به عنوان معین خوزستان با وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، مقرر شد از توسعه کشت شلتوک و سایر محصولات در خوزستان حمایت شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: رییس سازمان با اشاره به نامگذاری امسال به نام سال جهش تولید توسط مقام معظم رهبری گفت: یکی از بخش‌هایی که می‌تواند مصداق عینی و عملیاتی کردن این مفهوم باشد بخش کشاورزی است، همانگونه که در سال‌های گذشته نیز این بخش توانست به خوبی معنای اقتصاد مقاومتی را نمایان کند.

کیخسرو چنگلوایی افزود: تحریم‌های ظالمانه از یک سو و اخیرا شیوع بیماری کرونا در جهان نیز از سوی دیگر به شدت بخش‌های اقتصادی از جمله بخش کشاورزی را تحت تاثیر قرار داده به طوری که برخی از کشورهای صادر کننده محصولات کشاورزی دنیا از هم اکنون صادرات بعضی از اقلام خود از جمله گندم، برنج، آرد و سایر محصولات را ممنوع و یا با اعمال محدودیت‌های شدید انجام می‌دهند.

وی تصریح کرد: با توجه به منابع موجود در ایران و به خصوص در خوزستان به عنوان مهمترین قطب و تولید کننده محصولات کشاورزی کشور، باید تلاش کنیم با استفاده از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود، امسال نیز مانند تابستان سال گذشته شاهد رشد حداکثری کشت در استان باشیم.

چنگوایی با اشاره به دستور رییس جمهور مبنی بر توسعه کشت به خصوص در خوزستان اظهار کرد: در جلسه‌ای که پنج‌شنبه ۲۸ فروردین ماه با حضور چندین استان به عنوان معین خوزستان با وزیر جهاد کشاورزی برگزار شد، مقرر شد به صورت جامع و یکپارچه از توسعه کشت شلتوک و سایر محصولات در خوزستان حمایت شود.

وی با بیان این که تا پایان هفته جلسات کارشناسی در این خصوص با سازمان آب و برق خوزستان برگزار خواهد شد گفت: در این جلسه میزان سطح کشت نهایی در استان تعیین و اعلام خواهد شد.

چنگلوایی ضمن اشاره به سطح پیشنهادی اولیه کشت در استان عنوان کرد: سطحی که به عنوان پیشنهاد اولیه کشت محصولات زراعی در استان مطرح شده است معادل ۳۸۶ هزار هکتار بدون احتساب کشت‌های دایمی و نیشکر می‌باشد که از این میزان ۲۰۰ هزار هکتار برنج، ۱۰۰ هزار هکتار ذرت و مابقی نیز سایر محصولات را دربر می‌گیرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ادامه داد: با توجه به آغاز فصل برداشت انواع محصولات کشاورزی در استان، پیش‌بینی می‌شود در بسیاری از محصولات شاهد رشد قابل توجهی باشیم که از جمله این محصولات می‌توان به رشد ۱۵ درصدی گندم، ۱۰۰ درصدی کلزا و ۵۰ درصدی چغندرقند اشاره کرد.

وی در پایان یادآور شد: برای شلتوک و سایر محصولات نیز با توجه به سطح زیر کشت و در نهایت عملکردی که از کشت حاصل می‌شود میزان رشد نسبت به سال قبل متغیر خواهد بود.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.