jahad_header (5)

روز مزرعه در مزارع گندم بنیان خرمشهر

روز مزرعه در مزارع گندم بنیان خرمشهر

۴۰ نفر از کشاورزان در روز مزرعه در مزارع گندم  خرمشهر حضور یافتند

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از برگزاری روز مزرعه در مزارع گندم بنیان این شهرستان خبر داد.

کیوان طرفی گفت:  روز مزرعه موقعیتی است که نمود عینی یک فعالیت یا یافته نوین علمی، توسط محقق در ایستگاه‌های تحقیقاتی یا در واحد تولیدی در معرض دید بهره‌برداران، مروجان و واحدهای ذینفع قرار می‌گیرد و هدف از برگزاری روز مزرعه بهبود نگرش و آگاهی بهره‌برداران نسبت به پروژه‌ها و طرحهای تحقیقاتی و ایجاد گرایش و جلب مشارکت بهره‌برداران نسبت به انجام طرحهای تحقیقاتی کاربردی، افزایش عمق و دامنه یادگیری بهره‌برداران است.

وی افزود: روز مزرعه با محوریت آشنایی با بیماری های گندم علی الخصوص بیماری زنگ زرد و تغذیه کودی با تاکید بر استفاده از کودهای پتاسه در مزرعه ای که با کف کار کشت شده و از کودهای پتاسه استفاده کرده است در یکی از مزارع گندم بنیان دهستان غرب کارون با حضور محققان مرکز تحقیقات و کشاورزی و منابع طبیعی استان خوزستان برگزار شد.

طرفی اظهار داشت: ۴۰ نفر از کشاورزان در این امر ترویجی آموزش دیدند و در پایان از مزارع بازدید و در طول ‌بازدید به پرسش‌های مختلف شرکت کنندگان پاسخ داده شد.

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.