jahad_header (5)

ردیابی کرم برگخوار پاییزه در خرمشهر

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر گفت: ردیابی کرم برگخوار پاییزه با هدف جلوگیری از انتشار این آفت در این شهرستان انجام شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان؛ یاسر شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر با اعلام این خبر اظهار کرد: پایش و ردیابی آفت کرم برگ‌خوار پاییزه، به منظور جلوگیری از انتشار این آفت به دو صورت مشاهده‌ای و استفاده از تله‌های فرومونی در مزارع این شهرستان در حال انجام است.

شریفی در ادامه افزود: با توجه به مشاهده آفت خطرناک و قرنطینه‌ای کرم برگ‌خوار پاییزه در برخی شهرهای استان‌ خوزستان ردیابی این آفت با حساسیت بیشتر در شهرستان خرمشهر انجام می شود تا مانع از ورود این آفت شده و یا در صورت ورود با مبارزه به موقع از انتشار آن جلوگیری شود.

وی همچنین تصریح کرد: مهم‌ترین میزبان آفت کرم برگ‌خوار پاییزه، گیاهان علوفه‌ای هستند که می‌تواند یک تهدید مهم برای بخش کشاورزی و دامداری شهرستان باشد، زیرا این آفت، با داشتن دامنه میزبانی وسیع بیش از ۳۵۰ گونه گیاهی، دارای قدرت پروازی و پتانسیل خسارت‌زایی بالا است.

شریفی گفت: شبکه مراقبت در بخش‌های مختلف این شهرستان تشکیل شده و ضمن برنامه‌ریزی و اجرای  آموزش کشاورزان، دوره های آموزشی در حال برگزاری است.

وی گفت: کرم برگ‌خوار پاییزه، یک آفت خسارت‌بار برای بخش کشاورزی است، بنابراین باید همه دستگاه‌های عضو ستاد بحران برای جلوگیری از ورود این آفت به مزارع شهرستان خرمشهر، جهاد کشاورزی را یاری کنند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.