jahad_header (5)

راه اندازی ۵ باسکول در مراکز خرید پر ازدحام محصولات استراتژیک کشاورزی خوزستان

راه اندازی ۵ باسکول در مراکز خرید پر ازدحام محصولات استراتژیک کشاورزی خوزستان

سرپرست تعاون روستایی خوزستان گفت: ۵ باسکول ۶۰ تنی در ۵ مرکز خرید پر ازدحام استان مستقر شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: سرپرست تعاون روستایی استان با بیان اینکه  خوزستان یکی از استانهای بزرگ و موفق در زمیه خرید محصولات استراتژیک و مهم کشاورزی است گفت: سالانه میلیون ها تن محصول کشاورزی که نقش بزرگی در تامین و امنیت غذای مردم دارند در استان تولید می شود و تعاون روستایی با توجه به وظیفه ذاتی که در قبال کشاورزان دارد، از متولیان امر خرید به صورت تضمینی، توافقی و حمایتی محسوب می شود.

جمیل زرگانی ادامه داد: با توجه به اینکه ۲ محصول مهم کلزا و گندم باید ظرف مدت کمتر از ۶۰ روز کاری از مزارع جمع آوری و به مراکز خرید و انبارها و سیلوها و کارخانجات تولید آرد روانه شوند، تعاون روستایی از ۲۰ فروردین تا ۲۰ خرداد و یا اوایل تیرماه نسبت به خرید این محصولات اقدام می نماید.

وی ادامه داد: بدلیل همزمانی برداشت و امکان ازدحام جمعیت و صف های طولانی در شهرهایی که حجم برداشت محصول در آنها بیشتر می باشد برای رفع این مشکل تعاون روستایی اقدام به احداث ۵ باسکول جدید در ۵ مرکز خرید به صورت دوبل کرده است.

زرگانی اضافه کرد: با این اقدام کشاورزان بعد از وزن کشی بار خود روی باسکول و تخلیه در انبار و یا مراکز خرید تعاون روستایی از مرکز خارج می شوند و خودرو بعدی محصولات را بارگیری و از باسکول دوم وزن کشی صورت می گیرد و به مقصد مد نظر حمل صورت می گیرد تا علاوه بر اقدام سریعتر، مرکز مملو از گندم و کلزا نباشد و آسیب کمتری به محصولات وارد و انبارها برای فعالیت های بعدی تخلیه می شود.

وی در پایان تصریح نمود: ۵ باسکول مذکور ۶۰ تنی هستند و هر کدام به ارزش ۲۵۰ میلیون تومان احداث و این باسکول ها در مرکز خرید سیدعباس شوش، جلالیه دشت آزادگان، بیوض اهواز، گوریه شوشتر و مرکز خرید اقتصاد شهرستان حمیدیه احداث و راه اندازی شده اند که امیدواریم رفاه حال کشاورزان را به ارمغان بیاورند.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.