jahad_header (5)

راه‌اندازی کمیته بهره‌وری با هدف ارتقاء کمی و کیفی در محصولات کشاورزی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در جلسه هم‌اندیشی و آغاز به کار کمیته بهره‌وری کشاورزی استان بر راه اندازی این کمیته و کارگروه‌های زیر مجموعه با هدف ارتقا کمی و کیفی در محصولات کشاورزی تاکید کرد.
به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان سید رحمت ا.. پریچهر رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در جلسه هم‌اندیشی و آغاز به کار کمیته بهره‌وری کشاورزی که با حضور معاونان و مدیران ستادی، مدیران ادارات کل تابعه و روسای مراکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان و صفی آباد دزفول برگزار شد گفت: کمیته بهره‌وری در استان به موازات این کمیته در وزارت جهاد کشاورزی تشکیل می‌شود که پس از شکل گیری این کمیته در استان و کارگروه‌های زیر مجموعه در شهرستان‌ها، بر اساس نظامنامه صادر شده وظایف هر کدام از اعضا به تفکیک مشخص خواهد شد و نظارت بر حسن انجام کار و تعهدات نظامنامه نیز بر عهده مسئول بهره‌وری وزارت جهاد کشاورزی خواهد بود.
وی بر تلاش برای ارتقاء بهره‌وری محصولات کشاورزی به صورت کمی و کیفی تاکید و بیان کرد: با توجه به اهمیت سلامت محصولات کشاورزی تلاش خواهیم کرد با ارتقاء بهره‌وری کمی و کیفی در این محصولات علاوه بر دستیابی به رشد تولید و امنیت غذایی، سلامت جامعه را نیز ارتقاء بخشیده و تضمین کنیم.
پریچهر در ادامه به همکاری بخش‌های مختلف از جمله گندم بنیان و بخش‌های تحقیقاتی در کمیته بهره‌وری اشاره و اظهار کرد: سنتی بودن کشاورزی یکی از مشکلات موجود در این بخش است که می‌توان با افزایش نفوذ دانش در عرصه در جهت رفع این مشکل گام‌های مثبتی برداشت.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی با بیان این مطلب که برای تشکیل این کمیته باید از هر بخش یک نماینده معرفی شود گفت: تشکیل کارگروه‌های شهرستانی به موازات کمیته استانی و برگزاری جلسات به صورت مستمر و مرتب برای پیگیری مصوبات کمیته و کارگروه‌ها بسیار مهم و حائز اهمیت است.
پریچهر گفت: با توجه به نیاز و شرایط آب و هوایی استان برای تامین پروتئین مورد نیاز مردم، تولید بیش از پیش گندم و مرغ گوشتی باید در دستورالعمل کمیته بهره‌وری گنجانده شود.
وی از ارتقاء تولید به عنوان نسخه شفابخش در بخش کشاورزی نام برد و بیان داشت: امیدواریم با تشکیل کمیته بهره‌وری و در استان بتوانیم تولید انواع محصولات کشاورزی را به حداکثر رسانده و گامی مثبت در جهت خودکفایی و امنیت غذایی برداریم.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در خاتمه گفت امیدواریم با همکاری و هم افزایی حوزه‌های تحقیقاتی، دانشگاه‌ها، شرکت‌های دانش بنیان، نخبگان بخش کشاورزی، بخش خصوصی و اتاق اصناف شاهد ارتقا بهره‌وری و به تبع آن رشد تولید در استان باشیم.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.