jahad_header (5)

رئیس سازمان امور اراضی کشور در دیدار با کارکنان مدیریت امور اراضی خوزستان: تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی باعث کاهش دعاوی در مراجع قضایی می‌شود

 

رئیس سازمان امور اراضی کشور در دیدار با کارکنان مدیریت امور اراضی خوزستان:

تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی باعث کاهش دعاوی در مراجع قضایی می‌شود

رئیس سازمان امور اراضی کشور در سفر به استان خوزستان و دیدار با کارکنان مدیریت امور اراضی خوزستان گفت: کار در حوزه زمین تخصصی است که نیاز به کسب مهارت‌های لازم دارد و مشکلات موجود نباید بر کیفیت و ارائه خدمت به متقاضیان اثر سویی داشته باشد و دراین جهت لازم است با پذیرش مسئولیت خدمت به ارباب رجوع به نحو احسن انجام گیرد.

 رضا افلاطونی افزود: کشاورزان و بهره‌برداران بخش کشاورزی از زحمت‌کش‌ترین قشرهای جامعه هستند و باید در ارائه خدمت به آنان کوشا باشیم.

وی ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی دارای ارکانی است که در استان‌ها رئیس سازمان جهاد کشاورزی به‌عنوان فرمانده میدان هستند و در چارچوب مقررات و قوانین و بخشنامه‌های ابلاغی فعالیت و عمل می‌کنند.

افلاطونی تصریح کرد: در امور اراضی سه فعالیت  باید در سرلوحه کارها قرار گیرد. در درجه اول تثبیت مالکیت اراضی کشاورزی که در جهت کاهش دعاوی در مراجع قضایی مؤثر است، در مرحله بعد حفظ کاربری اراضی کشاورزی به‌عنوان امانت در اختیار ماست و سپس واگذاری اراضی به افراد ذیصلاح و نظارت بر اجرای طرح‌ها است.

مدیر امور اراضی خوزستان نیز در این نشست گفت: استان خوزستان با وجود تنوع و وسعت ز جمله اراضی مشمول کشت موقت، نسقی، موات و همچنین میزان ۴۲ هزار هکتار اراضی تحت شبکه دز و ۵هزار هکتار اراضی تحت شبکه آبیاری شاوور نیاز به تأمین امکانات و اعتبارات کافی دارد.

سراج الدین میرقاید بیان کرد: نظارت بر اجرای طرح‌های مواد ۲و ۲۱ واگذاری اراضی و همچنین طرح‌های دارای مجوز تبصره یک و چهار قانون حفظ کاربری به منظور اجرای صحیح طرح‌ها و جلوگیری از تخلف لازم و ضروری است.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.