jahad_header (5)

دیده بانی اکیپ ها در مزارع برای پیشگیری از ملخ صحرایی

دیده بانی اکیپ ها در مزارع برای پیشگیری از ملخ صحرایی  

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر از استمرار پایش ملخ صحرایی در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان : یاسر شریفی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خرمشهر  اظهارکرد: شش اکیپ در حال انجام عملیات دیده‌بانی ملخ هستند تا از بروز خسارات احتمالی حمله این آفت به مزارع شهرستان خرمشهر جلوگیری کنند.
وی افزود: با توجه به هشدار سازمان حفظ نباتات کشور بر اساس آخرین پیش بینی ها و هشدار فائو ، اکیپ‌های پایش ملخ صحرایی در شهرستان خرمشهر فعالیت خود را تشدید کرده اند و ردیابی در این شهرستان بر اساس اطلاعات و مختصات مکان های آلوده در سال‌های قبل به طور مستمر انجام می‌شود.
شریفی با بیان اینکه تمامی مزارع و عرصه‌های پایش شده در نرم افزار ایلوکاست elocust۳ثبت می‌شود اضافه کرد: از نیمه دوم سال گذشته تاکنون یک هزار و ۴۰۰ نقطه در این نرم افزار ثبت و بیش از ۶۰۰ هزار هکتار از عرصه‌های شهرستان پایش شده است.
وی ادامه داد: میزان پایش ملخ صحرایی در سال زراعی قبل بیش از ۷۰۰ هزار هکتار بود و امسال نیز تلاش خواهیم کرد تا بیشترین میزان پایش را در سطح مزارع داشته باشیم.

شریفی از بهره‌برداران و کشاورزان خواست درصورت مشاهده ملخ دریایی سریعا مراتب را از طریق سامانه ۱۳۱ یا مراکز کشاورزی و مدیریت جهاد کشاورزی اطلاع دهند.

 

 

 

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.