jahad_header (5)

دفاع از حقوق و منافع صنفی تولید کنندگان و بهره برداران با اجرای اصلاحیه آیین نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی

مدیر تعاون روستایی استان خوزستان اظهار کرد: خوزستان یکی از استانهای موفق و پیشرو در زمینه اصلاحیه آیین نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در کشور است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، جمیل ضافی پور زرگانی مدیر تعاون روستایی استان گفت: نظام صنفی کشاورزی به عنوان فراگیرترین تشکل بخش کشاورزی با هدف هویت بخشی به شاغلان و مشاغل کشاورزی، دفاع از حقوق و منافع صنفی تولید کنندگان و بهره برداران و حضور موثر در نظام برنامه ریزی و تصمیم گیری بخش کشاورزی محسوب می شود.

 وی بیان کرد: موضوع اصلاحیه آیین نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی در سال ۹۷ به تصویب هیئت وزیران رسید و در سال ۱۴۰۰ به استانها ابلاغ شد که خوشبختانه خوزستان با توجه به اینکه فعالیت خود را از سال ۱۴۰۱ آغاز کرده توانسته در مدت کوتاه به پیشرفت قابل ملاحظه ای در این زمینه دست یابد.

ضافی پور زرگانی ادامه داد: از این رو در استان خوزستان یکی از اولویت های ما اصلاحیه آیین نامه اجرایی نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی بود که از ابتدای سال ۱۴۰۱ آغاز شد و اکنون ۱۳ شهرستان از ۲۸ شهرستان استان موفق به تشکیل و راه اندازی اتحادیه صنفی کشاورزی زراعت و اتحادیه صنفی دامپروری شده اند و اکنون با تشکیل ۲۵ اتحادیه و ۳ اتاق اصناف، خوزستان جزء استانهای موفق در این زمینه به شمار می رود.

 مدیر تعاون روستایی خوزستان ضمن اشاره به اینکه انتخابات در شهرستان دزفول به صورت الکترونیکی برگزار شده است گفت: برگزاری انتخابات الکترونیک در موضوع فوق برای اولین بار در شهرستان دزفول انجام گرفت و امیدواریم بتوانیم به سرعت در تمام استان این مهم را به سرانجام برسانیم.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.