jahad_header (5)

دستیابی به حداکثر بهره وری در کشاورزی از طریق الگوی کشت

دستیابی به حداکثر بهره وری در کشاورزی از طریق الگوی کشت

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان گفت: باید طوری برنامه ریزی شود که ضمن تأمین نیازها حداکثر بهره وری از الگوی کشت تدوین شده بدست آید.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، هفتمین کاروان ترویج بهره وری ویژه الگوی کشت ملی محصولات زراعی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ همزمان با سراسر کشور در استان آغاز بکار کرد.

مدیر هماهنگی و ترویج کشاورزی سازمان با بیان اینکه این برنامه در ۲۹ شهرستان در حال اجراست گفت: هدف از اجرای این برنامه این است که  بهره برداران و کارشناسان از دانش فنی که  در سطح مراکز تحقیقاتی و اجرایی تلاش شده به اطلاع بهره برداران برسد.

سید یعقوب هاشمی افزود: به دلیل محدودیت های منابع آبی  و خاکی، تقاضای بازار و استراتژی ها و خط مشی های وزارت جهت خودکفایی و تأمین امنیت غذایی تدوین الگوی کشت و اجرای آن از اهمیت بسزایی برخوردار است.

رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز اظهار داشت: الگوی کشت تلفیقی از منابع و محدودیت هایی آب و خاک، نیروی انسانی ،  ادوات، نهاده های کشاورزی است که از منابع مهم تولید هستند.

سید بهرام اندرزیان ادامه داد: باید طوری برنامه ریزی شود که ضمن تأمین نیازها حداکثر بهره وری از الگوی کشت تدوین شده بدست آید.

وی با بیان اینکه در استان محدودیت زمین وجود ندارد تصریح کرد: محدودیت آب چالش اصلی است و باید کشت ها بر اساس میزان آب موجود انجام شود.

اندرزیان اضافه کرد: بر اساس تحقیقات صورت گرفته الگوی مطلوب با الگوی اجرا شده در شهرستان ها دارای ۳۰ درصد انحراف است و مصوب شده سالانه ۵ تا ۶ درصد از این انحراف کاسته شود که این موضوع نیازمند این است که الگوی کشت تدوین شده در سطح شهرستان ها عملیاتی شود.

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.