jahad_header (5)

دستاوردهای شاخص بخش کشاورزی شهرستان حمیدیه در دولت سیزدهم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه گفت: از اقدامات مهمی که در دولت سیزدهم در این شهرستان انجام شده می توان به راه اندازی کشتارگاه مرغ پرناز با اعتباری بالغ بر ۱۰۳ میلیارد ریال اشاره کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مصطفی عبیاوی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه ضمن تشریح اقدامات انجام شده در این شهرستان در دولت سیزدهم گفت: در بخش مکانیزاسیون، طرح راستی آزمایی تراکتورها و کمباین ها، طرح یارانه دار ادوات روغنی، استقرار تراکتور مجهز به گلاب پاش در روزهای هفتم و دهم محرم در مسیر پیاده روی اربعین حسینی و نصب دستور العمل چایگاه داران مستقر در حمیدیه از جمله اقدامات این شهرستان محسوب می شود.

وی جذب ۲۶ دستگاه تراکتور به صورت نقدی، ملاقات عمومی با کشاورزان و بهره برداران مرتبط با بخش کشاورزی، اجرای پروژه مکانیزاسیون توسعه و بهبود کشاورزی حفاظتی با ارزشی معادل ۳۶ میلیون ریال، اجرای پروژه کشت نشایی (خرید نشا) با اعتباری معادل ۳۲۰ میلیون ریال، راستی آزمایی ۵۰ دستگاه اسکریپر، جذب یک دستگاه کمباین نیوهلند و اجرای پروژه خرید ملزومات برداشت به ارزش ۱۲۰ میلیون ریال را از دیگر اقدامات شاخص این شهرستان برشمرد.

عبیاوی به اقدامات انجام شده در بخش ترویح و باغبانی اشاره و بیان کرد: از جمله این اقدامات می توان به توسعه کشت گیاهان دارویی در۱۰ هکتار از اراضی شهرستان، برگزاری کلاس و کارگاههای آموزشی ترویجی، احداث کارخانه پرورش قارچ، احداث گلخانه سبزی و صیفی، توسعه و بهسازی باغات، تولید ۲ هزار ۸۰۰ خرما، آموزش های چهره به چهره برای کشاورزان و زنان روستایی و احداث سایت خرما مبارزه با بیماریها و آفات اشاره کرد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان حمیدیه به اقدامات انجام شده اجرای کشاورزی قراردادی در سطح ۲۱ هزار هکتار از اراضی شهرستان، اجرای ۲ مورد طرح تحقیقاتی pvs  – مقایسه ارقام گندم، اجرای طرح گندم بنیان و اجرای روشهای نوین کشت در ۸ هزار ۶۲۲ هکتار از اراضی، اجرای طرح محوری گندم، تولید ۱۰۲ هزار تن گندم، توزیع ۱۱ هزار و ۹۶۴ تن کود و توزیع یک هزار و ۷۸۰ تن بذر گواهی شده (سارنگ - مهرگان – چمران) در میان کشاورزان را از جمله دیگر اقدامات شاخص این شهرستان در بخش تولیدات گیاهی عنوان کرد.

وی ضمن اشاره به فعالیت های انجام شده در بخش آب و خاک گفت: اجرای پروژه بهسازی و نوسازی آبیاری (خرید لوله پلی اتیلن)، تجهیز و نوسازی ۴ هکتار از اراضی شهرستان و لایروبی انهار سنتی و زهکش های شهرستان به طول ۲۵ کیلومتر از دیگر اقدامات انجام شده در این شهرستان است.

طرح و برنامه - حفظ نباتات

عبیاوی مبارزه با ملخ دریایی در سطح ۴ هزار هکتار، ۵ مورد بازدید از داروخانه ها وکلنیک ها، تشکیل ۲۸ مورد پرونده مشاغل خانگی و اخذ تسهیلات و تکمیل ۳۷ مورد طرح هزینه تولید برنج و سایر محصولات زراعی را از جمله دیگر اقدامات مهم در این شهرستان عنوان کرد.

وی در خاتمه گفت: کشتارگاه مرغ پرناز با اعتباری بالغ بر ۱۰۳ میلیارد ریال در بخش امور دام این شهرستان راه اندازی شد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.