jahad_header (5)

دامپزشکی ناظر بر بهداشت دام و انسان

 

دامپزشکی ناظر بر بهداشت دام و  انسان

مدیر کل دامپزشکی استان خوزستان گفت: خدمات دامپزشکی غیر از تولید شامل بهداشت عمومی و انسانی از جمله  نظارت بر فرآورده های خام دامی می شود.

  به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، مدیر کل دامپزشکی استان گفت: فعالیت های دامپزشکی در خوزستان بدلیل اقلیم و موقعیت جغرافیایی متفاوت و ویژه نسبت به سایر استان ها  دشوارتر است.

ناصر عسکری فرد افزود: کنترل کردن بیماری فقط کاهش تعداد تلفات نیست بلکه شامل افزایش تولیدات دامی هم می شود .

وی اظهار داشت: با صحبت هایی که با سازمان برنامه و بودجه صورت گرفت اعتبارات عمرانی که در  سال ۱۴۰۲  به اداره کل دامپزشکی استان اختصاص یافت  از مجموع سه استان بزرگ  اصفهان ، فارس  و خراسان رضوی بیشتر بود که  همه این اعتبار  تبدیل به خدمات فنی شد و  هدر رفتی نداشت.

عسکری فرد ادامه داد: خدمات دامپزشکی غیر از تولید شامل بهداشت عمومی و انسانی از جمله  نظارت بر فرآورده های خام دامی می شود.

وی با بیان اینکه برخی از فعالیت ها خاص استان خوزستان است اظهار داشت: هاب  واردات نهاده های دامی کشور از  بندر امام خمینی است و اگر کار بندر دچار مشکل شود کل کشور تحت تاثیر قرار می گیرد.

استان خوزستان دارای بیشترین جمعیت دام عشایر در فصل کوچ است و در این فصل احتمال شیوع بیماری های دام بیشتر می شود و همکاران ما همواره در تلاشند تا کمترین بیماری و تلفات در فصل کوچ اتفاق افتد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.