jahad_header (5)

خوزستان منحصر به فرد در کشاورزی96/11/15

 

خوزستان منحصر به فرد در کشاورزی

            ۱۵  درصد محصولات باغی و کشاورزی کشور در خوزستان تولید می شود.

بنا بر گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با بیان این خبر گفت: بالغ بر ۵/۱۶ میلیون تن محصولات کشاورزی، باغی و دامی در استان تولید می شود  که معادل ۱۵ درصد کل تولیدات کشور است.

محمد قاسمی نژاد با بیان اینکه خوزستان به عنوان قطب نخست کشاورزی شناخته شده است افزود : حدود ۳/۱ میلیون هکتار زمین های خوزستان زیر کشت محصولات کشاورزی قرار دارد و بالغ بر ۲/۲ میلیون هکتار نیز مستعد کشاورزی هستند.

وی ادامه داد: وجود ۱۹۰ هزار بهره بردار کشاورزی، تولید ۱۲۸ محصول کشاورزی و باغی وجود پنج رودخانه دائمی ، استقرار صنایع کشت و صنعت، وجود دانشکده و دانشگاه های کشاورزی، سدهای مخزنی  و تالاب های غنی سبب ایجاد شرایط منحصر به فردی برای کشاورزی خوزستان شده است.

قاسمی نژاد با بیان اینکه خوزستان رتبه دوم تولید خرما  و رتبه نخست صادرات آن را دارد اظهار داشت: ۳۷ درصد ذرت دانه ای کشور و ۶۸ درصد نباتات صنعتی کشور نیز در خوزستان تولید می شود.

وی به طرح احیاء زمین های ۵۵۰ هزار هکتاری کشاورزی هم اشاره کرد و گفت: با اجرای کامل این طرح سهم تولیدات کشاورزی خوزستان به ۲۴ میلیون تن خواهد رسید.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان با بیان اینکه تناسب بین کیفیت محصولات، قیمت محصولات و رعایت مسائل زیست محیطی از ضروریات است اظهار کرد: با توجه به شرایط اقلیمی باید در حوزه کشاورزی مصرف آب را به حداقل برسانیم.

وی با بیان اینکه باید به سمت کشاورزی حفاظتی گام برداریم افزود: کاهش جابجایی خاک، کاهش مصرف آب و انرژی، لازمه کشاورزی مدرن و پر بازده است.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.