jahad_header (5)

خوزستان قشلاق عشایر 7 استان کشور98/11/14

خوزستان قشلاق عشایر ۷ استان کشور

مدیر کل امور عشایرخوزستان گفت: استان خوزستان یک استان قشلاقی است که در فصل قشلاق ۷ استان دیگر وارد استان می شوند.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: مدیر کل امور عشایر استان در جلسه ای که با حضور رییس سازمان امور عشایر کشور برگزار شد گفت: اداره کل امور عشایر استان دارای ۹ اداره و ۴ دفتر در سطح استان می باشد همچنین ۱۱ شرکت تعاونی عشایری و یک اتحادیه استانی در سطح استان قرار دارند.

علی رحم کریمی با بیان اینکه ۲۲ هزار خانوار عضو شرکت های تعاونی عشایری استان هستند افزود: عمده فعالیت این اداره کل در حوزه های عمرانی، زیربنایی،تولید و اشتغال و شبکه های تعاونی می باشد.

وی ادامه داد: علیرغم اینکه فعالیت اداره کل امور عشایر استان برای ۱۳ شهرستان تعریف شده ما در ۲۰ شهرستان فعالیت می کنیم.

کریمی با اشاره به اینکه یک هزار و ۶۵ استقرارگاه عشایری نیز در استان وجود دارد اظهار داشت: ۳ هزارکیلومتر در سطح استان توسط این اداره کل تاکنون مرمت راه ها و راهسازی صورت گرفته است که بر اساس اعتبارات مصوب هر ساله افزایش پیدا می کند.

وی بخش دیگری از فعالیت امور عشایر را آبرسانی ثابت و سیار به عشایر برشمرد و اضافه کرد: استان خوزستان یک استان قشلاقی است که در فصل قشلاق ۷ استان دیگر وارد استان می شوند.

کریمی از وجود ۱۸۰ جایگاه نفت سفید و کپسول در سطح استان خبر داد و اذعان داشت: امسال نیز علیرغم مشکلات ثبت سامانه تاکنون ۳ و نیم میلیون لیتر نفت سفید بین عشایر استان توزیع شده است.

وی در پایان  به جذب ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از محل بند ب ماده ۵۲ جهت امور عشایر استان اشاره کرد.  

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.