jahad_header (5)

خوزستان دومین استان در تشکیل کمیته بهره وری بخش کشاورزی

خوزستان دومین استان در تشکیل کمیته بهره وری بخش کشاورزی

سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان گفت: استان خوزستان دومین استان در تشکیل کمیته بهره وری بخش کشاورزی است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان: جلسه کمیته ارتقاء بهره وری با حضور اعضا برگزار شد.

بهداروندی سرپرست معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی سازمان با بیان اینکه استان خوزستان دومین استان در تشکیل کمیته بهره وری بخش کشاورزی است گفت: در بهمن ماه سال گذشته این کمیته به ریاست سازمان جهاد کشاورزی تشکیل شد و همه ادارات تابعه عضو این کمیته هستند.

ملکی نماینده سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار داشت: بهره وری یکی از مولفه های ارکان رشد اقتصادی کشور است و میزان سرمایه گذاری یکی دیگر از مولفه هاست و اگر واحد تولیدی بهره وری لازم را نداشته باشد سرمایه گذار نیز انگیزه ای برای سرمایه گذاری در این واحدها نخواهد داشت.

وی اضافه کرد:  با توجه به اینکه استان خوزستان یکی از قطب های تولیدات کشاورزی کشور است و یکی از اولویت های اصلی کمیته بهره وری استان بخش کشاورزی است.

ملکی تصریح کرد: در مدل جدید نظام نامه چرخه مدیریت بهره وری بر مسئله محوری که شکاف بین ما و وضعیت مطلوب است تاکید شده است.

وی ادامه داد: مردمی سازی و نخبه سپاری یکی دیگر از رویکردهاست تمرکز بر اولویت ها نیز یکی دیگر از رویکردهاست.

ملکی با بیان اینکه گفتمان سازی و هم افزایی جهت فرهنگ سازی ، افزایش مشارکت و همسوسازی بازیگران کلیدی و توانمندسازی متولیان بهره وری از دیگر رویکردهای این نظام نامه است افزود: نظام نامه داری ۹ گام است و و یکی از ویژگی های آن علمی بودن آن است.

در ادامه جلسه  دهقانپور مدیر بودجه سازمان گفت: مدیریت آب در مزرعه، عوامل موثر بر تولید  محصولات کشاورزی، عوامل زیست محیطی و کشاورزی پایدار و خدمات زیر ساختی ۴ اولویت سازمان در کمیته بهره وری و نظام نامه است.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.