jahad_header (5)

خوزستان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان در سفری یک روزه به شهرستان رامشیر ضمن بازدید از مزارع طرح ملی گندم بنیان این شهرستان گفت: خوزستان خط مقدم جبهه اقتصادی کشور است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، سید رحمت ا... پریچهر رئیس سازمان در حاشیه بازدید از مزارع طرح ملی گندم بنیان شهرستان رامشیر اظهار کرد: استان خوزستان که روزی خط مقدم دفاع مقدس بود امروز خط مقدم دفاع اقتصادی است و ما به نوعی سربازان یک جنگ نابرابر اقتصادی هستیم.
وی با بیان این مطلب که امروز یک کیلوگرم گندم نیز برای ما بسیار مهم است افزود: رهبر معظم انقلاب در رئوس برنامه هفتم توسعه فرمودند: باید تلاش کنیم حداقل ۹۰ درصد از نیاز های غذایی و اقلام مورد نیاز مردم در داخل کشور تولید شود که انشالله این مهم با یاری خداوند و با تلاش شبانه روزی همکاران ما محقق خواهد شد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان این مطلب که استان خوزستان امسال همچون سالهای گذشته در زمینه کشت گندم از نظر سطح استان اول کشور بوده است بیان کرد: خوزستان همچنین در زمینه کشاورزی قراردادی، بیمه محصولات کشاورزی و جذب کود نیز در کشور پیشتاز بوده است.
پریچهر ضمن اشاره به جذب ۴۰ درصدی بذر گواهی شده در استان گفت: متوسط بذر گواهی شده که در کشور مصرف می‌شود حدود ۳۰ درصد بوده است.
وی در خاتمه بر تلاش مضاعف همکاران در زمینه ارتقاء بهره‌وری تاکید و اظهار کرد: با ارتقاء بهره وری می توان ضمن افزایش عملکرد، شاهد افزایش خود اتکایی در تولید نیز باشیم.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.