jahad_header (5)

خوزستان قطب سوم تولید گل و گیاهان زینتی کشور

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان ضمن گرامیداشت ۲۵ خرداد روز ملی گل و گیاه گفت: خوزستان از مناطق مهم تولید گیاهان زینتی در کشور است و رتبه های اول در تولید گل رز، گل مریم، رتبه دوم در تولید گل نرگس و رتبه سوم مجموع کل سطوح کشت گیاهان زینتی را در کشور به خود اختصاص داده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان، محمد حسنی نسب مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان اظهار کرد: خوزستان با داشتن اقلیم متنوع و مناسب برای تولید انواع گیاهان زینتی، از قطب های مهم تولید و یکی از مراکز ذخائر ژنتیکی گیاهان زینتی کشور محسوب می‌شود.
وی افزود: سالانه ۱۲۳ میلیون شاخه گل بریده و گلدان، انواع گیاهان زینتی، گلهای رز، مریم، نرگس، داودی، لیسیانتوس، گلایول، لیلیوم، زنبق و گیاهان زینتی آپارتمانی نظیر آزالیا، شمعدانی، حنا، بگونیا، لاله، بنت قنسول و انواع گیاهان برگساره‌ای و درختچه‌ای، برگ زینتی، فصلی، نشایی و درختی و درختچه‌ای در این استان تولید می شوند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان همچنین با بیان این مطلب که کشت این گیاهان در سطح ۴۶۵ هکتار فضای باز و گلخانه انجام می‌شود گفت: استان خوزستان از مناطق مهم تولید گیاهان زینتی در کشور است و رتبه های اول در تولید گل رز، گل مریم، رتبه دوم در تولید گل نرگس و رتبه سوم مجموع کل سطوح کشت گیاهان زینتی را به خود اختصاص داده است.

حسنی نسب در ادامه تصریح کرد: تعداد تولید کنندگان گیاهان زینتی استان خوزستان ۲۰۹ بهره بردار بوده که این تعداد زمینه اشتغال مستقیم و غیرمستقیم را برای بیش از ۲ هزار نفر فراهم نموده کرده‌اند.

وی به صادرات گلها و گیاهان زینتی اشاره و بیان کرد: با صادرات بخشی از محصول تولیدی در استان به ارزآوری به کشور کمک شایانی می‌شود.
حسنی نسب افزود: مهمترین شهرستانهای تولیدکننده گیاهان زینتی در استان خوزستان دزفول، بهبهان و اندیمشک هستند.
وی به مهمترین اقداماتی که می تواند در شکوفایی این صنعت موثر باشد اشاره و اظهار کرد: از جمله این اقدامات می‌توان به تسریع در راه اندازی پایانه صادارتی گل و گیاه، اختصاص تسهیلات ارزان قیمت برای حمایت از تولیدکنندگان گیاهان زینتی و متقاضیان ورود به این رسته شغلی و اختصاص مشوق برای تامین ماشین آلات و ادوات مورد نیاز نظیر خودروهای حمل مخصوص گیاهان زینتی اشاره کرد.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.