jahad_header (5)

خريد تضميني 885 هزارتن گندم و 11 هزارتن كلزا از كشاورزان

خريد تضميني ۸۸۵ هزارتن گندم و ۱۱ هزارتن كلزا از كشاورزان 

مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران گفت: خريد تضميني گندم هم اكنون در ۸ استان جنوبي كشور در حال انجام است كه خوزستان با خريد ۵۷۷ هزار تن ركورد دار بيشترين خريد اين محصول مي باشد.
به گزارش پايگاه اطلاع رساني وزارت جهاد كشاورزي به نقل از شركت بازرگاني دولتي، دكتر علي قنبري با بيان اينكه مقدار خريد هم اكنون به ۸۸۵ هزار تن رسيده، اظهار كرد: در سال گذشته در همين مقطع زماني ۶۸۳ هزارتن گندم خريداري شده بود كه امسال در مقايسه با سال گذشته، رشد حدود ۲۰ درصدي رقم خورده است.
دكتر قنبري افزود: تاكنون ۳۶۰ مركز خريد در استان هاي ايلام، بوشهر، خوزستان، سيستان و بلوچستان، فارس، هرمزگان، كرمان و كهگيلويه و بويراحمد فعال شده اند و تعداد محموله هاي تحويل گرفته شده از كشاورزان با توجه به افزايش ميزان خريد، به بيش از حدود۱۰۰ هزار محموله رسيده است.
معاون وزير جهاد كشاورزي عنوان كرد: گندم توليدي امسال با رويكرد كيفيت و كاهش هزينه هاي تبعي خريداري مي شود و تامين نيازهاي مصرفي خبازيها و صنف و صنعت از طريق توليد داخل امكانپذير است.
دكتر قنبري با اشاره به بارندگي و بروز سيل هاي اخير در كشور تاكيد كرد: اين حوادث تاثير چنداني بر توليد گندم نگذاشته است و به لطف خدا امسال با خريد بيش از ۹ ميليون تن گندم، در زمينه تامين نيازها به خودكفايي كامل مي رسيم.
وي تصريح كرد: با توجه به قيمت فروش آزاد گندم توسط دولت به نرخ ۹۰۰ تومان، واردات گندم براي مصارف صنف و صنعت توجيه اقتصادي ندارد و ما اين امكان را داريم كه گندم مورد نياز صنف و صنعت را از محل توليد داخل، تامين كنيم.
مدير عامل شركت بازرگاني دولتي ايران همچنين از خريد ۱۱۲۰۰تن دانه ي روغني كلزا در كشور خبر داد كه بيشترين مقدار از اين محصول با ۹۰۰۰ تن در خوزستان خريداري شده است.


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.