jahad_header (5)

حمایت از طرح های تولیدی و فرآوری محصولات دریایی

حمایت از طرح های تولیدی و فرآوری محصولات دریایی

معاون اشتغال و تسهیلات بنیاد برکت در سفر به خوزستان گفت: شیلات یکی از صنایع اولویت دار و مهم اقتصادی است.

 

به گزارش روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان،  مرتضی نیازی، معاون اشتغال و تسهیلات بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام (ره) و هیئت همراه در جریان سفر به استان خوزستان طی جلسه ای با حضور مدیران شیلات و مجریان بنیاد برکت با اشاره به اینکه خوزستان در حوزه کشاورزی یکی از استان های پر ظرفیت کشور به شمار می رود گفت: شیلات به عنوان یکی از صنایع اولویت دار و مهم اقتصادی محسوب می شود و هدف اصلی بنیاد این است بتوانیم در حوزه ایجاد زنجیره های ارزش به ویژه زنجیره ارزش شیلات در خوزستان کارهایی انجام دهیم.

وی افزود: از سال گذشته تاکنون اقدامات بسیار موثری در راستای فعالیت مشاغل خرد و روستایی، اشتغال‌زایی و توانمندسازی در مناطق محروم و کمتر برخوردار استان به ویژه در شهرستان های آبادان و خرمشهر صورت گرفته است و در سایر شهرستان ها نیز تسهیل‌گران این بنیاد نسبت به شناسایی متقاضیان اشتغال و معرفی‌شان برای دریافت تسهیلات اقدام می‌کنند.

نیازی با بیان اینکه استان خوزستان از ظرفیت متنوع و بسیار بالایی در حوزه صید و آبزی پروری برخوردار است اظهار داشت: مجتمع و مراکزی که می توانند به رشد و رونق تولید در شیلات کمک کنند شناسایی شده اند و در این خصوص تعدادی از مزارع واقع در فاز ۱ و ۲ مجتمع پرورش ماهی آزادگان شهرستان کارون جمعاً به مبلغ ۱۵۰ میلیارد ریال مورد حمایت بنیاد برکت قرار گرفته است.

معاون اشتغال و تسهیلات بنیاد برکت از دیگر برنامه های بنیاد را حمایت از طرح های تولیدی و فرآوری محصولات دریایی مطرح کرد و تقویت سطح همکاری ها به منظورگسترش مناطق تحت پوشش و زمینه های فعالیت جهت ارائه تسهیلات اعتباری کم بهره به متقاضیان و فعالان این حوزه را مهم خواند.

از دیگر برنامه های وی بازدید از مجتمع پرورش ماهیان گرمابی آزادگان کارون و طرح های متراکم پرورش ماهی شهرستان خرمشهر بود. 

شایان ذکر است، با تاکید بر هدفمند کردن ارائه تسهیلات در بخش شیلات تشکیل کارگروه جهت تسهیل و رفع موانع واحدهای تولیدی در دستور کار قرار گرفت.  

 

 


برای فرستادن دیدگاه خود بايد وارد شوید یا نام نویسی نمایید.